فناوری اطلاعاتموبایل

به سادگی اندروید 10 همین! نام اندروید جدید!

البرز فاوانیوز؛ کنار گذاشتن نام گذاری آبنباتی اندروید همزمان با معرفی اندروید جدید، که به جای Q آن را باید فقط 10 نامید. این نسخه از اندروید که اکنون در دسترس شرکت های سازنده ی تلفن های همراه قرار گرفته تا آن را برای گوشی های خود شخصی سازی و منتشر کنند، از این پس با نام Android 10 برای کاربران منتشر خواهد شد.

گوگل با این کار خود این سنت یک دهه ای خود را کنار گذاشت (نام گذاری از نام انواع شکلات و آبنبات های پر طرفدار دنیا). مدیر بخش جهانی اندروید می گوید:« ربات شاخصه ای است که به اندروید جلوه ای خاص می دهد» پس این ربات دوست داشتنی در لگو های اندروید باقی خواهد ماند. نایب رئیس بخش مدیریت محصولات گوگل می گوید:« دلیل اصلی این تغییر نام سخت بودن تلفظ این کلمه نبود، دلیل اصلی این کار ملموس نبودن نام بعضی از این شیرینیجات در قسمت های مختلف جهان بود».
جهانی بودن اندروید باعث تغییر در نام گذاری این سیستم عامل محبوب می باشد. او افزود که Pie در همه جا نام دسر نیست و تلفظ Lollipop برای بسیاری سخت است و Marshmallow در بعضی از کشور ها معنی خاصی ندارد، اما اعداد در همه جای جهان یکسان می باشند.

علاوه بر این رنگ برند این لوگو و نام آن که در نسخه های قبل فقط به رنگ محدود سبز بوده، به دلیل سخت بودن خوانایی آن به رنگ مشکی تغیی کرده است. این امر سبب بهتر و خوانا تر شدن آرم و نام این لوگو نیز شده است. همچنین تغییراتی در جای چشم ها و زاویه شاخک های این لوگوی دوست داشتنی را نیز شاهد هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا