موبایل

امکان اندازه گیری ضربان قلب در آیفون با گوگل فیت

گوگل فیت در ویژگیهای جدید خود از این به بعد به شما امکان می دهد ضربان قلب خود را با استفاده از دوربین آیفون خود اندازه گیری کنید.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از نه به پنج گوگل؛ برنامه گوگل فیت در iOS بی سر و صدا چند ویژگی جدید اضافه کرده است که به کاربران آیفون اجازه می دهد از دوربین خود برای اندازه گیری ضربان قلب و تنفس خود استفاده کنند. این ویژگی‌ها ابتدا در گوشی‌های Google Pixel قبل از در دسترس قرار گرفتن برای سایر گوشی‌های اندرویدی شروع به کار کرده بود، و اکنون به نظر می‌رسد که حتی بدون به‌روزرسانی در اپ استور، در iOS نیز در دسترس هستند.

برای اندازه‌گیری ضربان قلبتان، صفحه اصلی برنامه گوگل فیت را باز کنید و به سمت پایین بروید و به سراغ روندها بروید. در آنجا، اعلانی را خواهید دید که این ویژگی را باز می کند. این کار به سادگی با قرار دادن انگشت خود بر روی دوربین پشتی تلفن خود در محیطی با نور خوب یا روشن کردن چراغ قوه در صورت تاریکی زیاد کار می کند.

گوگل فیت آیفون

برای اینکه این کار به خوبی کار کند، باید ثابت بمانید و کمی به لنز فشار وارد کنید. اندازه‌گیری حدود نیم دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید با گزینه اتصال گوگل فیت با برنامه Apple Health، آن را وارد برنامه کنید تا پیگیری کنید.

یکی دیگر از ابزارهای منظم، توانایی اندازه گیری تعداد تنفس شما با استفاده از دوربین جلو است. ظاهراً تغییرات کوچکی را در قفسه سینه شما ردیابی می کند تا تعداد دفعات نفس کشیدن در هر دقیقه را بشمارد، بنابراین باید صورت و قفسه سینه خود را در کادر نگه دارید. همه اینها بدون نیاز به اتصال به اینترنت کار می کنند. در حالی که همه این اطلاعات مفید هستند، برنامه به شما یادآوری می کند که در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در مورد نتایج خود، با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

ترجمه: حمید حیدری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا