کامپیوتر

افشای مشخصات اولین لپ تاپ تاشوی سامسونگ

به تازگی جزئیات جدیدی از اولین لپ‌تاپ تاشوی سامسونگ به بیرون درز کرده است. به نظر می‌آید این لپ‌تاپ به نمایشگر ۱۷.۳ اینچی تاشو از نوع OLED مجهز بوده و قرار است در سال آینده میلادی به دست کاربران برسد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ نمایشگر تاشو در جهان به شمار می‌رود. این شرکت کره‌ای از سال ۲۰۱۹ به سراغ طراحی و تولید گوشی‌های تاشو رفته و آنها را تحت عنوان دو برند فولد و فلیپ راهی بازار کرده است.

پس از این اقدام سامسونگ بسیاری از شرکت‌های رقیب هم به سراغ طراحی و تولید گوشی‌های تاشوی خود رفته‌اند که اتفاقاً در این زمینه موفق عمل کرده‌اند اما هیچ کدام از آنها نتوانسته‌اند به اندازه سامسونگ موفقیت کسب کنند.

از طرفی باید گفت که بر اساس آمار این روزها میزان تقاضا برای خرید محصولات تاشو به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده بنا به باور تحلیل‌گران سال آینده میلادی زمانی مناسب برای رشد فناوری نمایشگرهای رول‌شونده خواهد بود.

البته تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی رو به فزونی بوده ولی لپ‌تاپ‌های تاشو خیلی امسال مورد استقبال قرار نگرفته‌اند و برخی از شرکت‌ها مانند HP مجبور شدند رونمایی و عرضه‌ لپ‌تاپ تاشوی خود را تا یک سال عقب بیندازند.

از سوی دیگر قیمت بالای این محصولات نیز دلیل دیگری برای کاهش تقاضا عنوان شده است. به عنوان مثال قیمت لپ‌تاپ تاشوی ایسوس که نمایشگر ۱۷ اینچی دارد اکنون به ۳۵۰۰ دلار رسیده است.

همین امر موجب شده کمتر کسی برای خرید یک لپ‌تاپ با فناوری‌های جدید هزینه کند که در نتیجه آن ایسوس فقط ده هزار پنل تاشو سفارش داده و تعداد سفارش HP به LG هم در همین اندازه عنوان شده است.

انتظار می‌رود اگر سامسونگ به سراغ ساخت لپ‌تاپ‌های تاشو برود، قیمت تمام شده آن کمتر از سایر رقبا تمام شود چون هزینه‌ زیادی بابت پنل پرداخت نمی‌شود. همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده اندازه لپ‌تاپ ۱۷.۳ اینچی سامسونگ در حالت بسته به 13.5 اینچ رسیده که ابعاد بزرگ‌تری نسبت سایر رقبا خواهد داشت.

ابعاد لپ‌تاپ ۱۷ اینچی HP هم در هنگام بسته شدن برابر ۱۱ اینچ بوده و اندازه نماینده‌ ایسوس هم به ۱۲.۶ اینچ می‌رسد. لنوو ThinkPad X1 فولد نسل ۲ هم که پرفروش‌ترین لپ‌تاپ در نوع تاشو به حساب می‌آید یک محصول ۱۶.۳ اینچی است که وقتی بسته می‌شود، اندازه‌ آن به ۱۲ اینچ می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا