فناوری اطلاعات

ارزیابی دانش‌بنیانها برای ارائه تسهیلات ارتباطی به زائران اربعین

شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آخرین دستاوردهای خود برای تسهیل سفر اربعین را در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات معرفی کردند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تسهیل سفر اربعین جدیدترین سرویس‌های ارتباطی خود را در جریان رویدادی با عنوان «همگام با اربعین، همراه با فناوری» در پژوهشگاه ارتباطات که عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، معرفی کردند.

یکی از مهم‌ترین نیازهای کاربران در سفر اربعین امکانات ارتباطی تماس با ایران و سایر نقاط جهان است. در همین راستا وزارت ارتباطات به همراهی دانش‌بنیان‌ها به دنبال تسهیل این سفر معنوی برای همه زائران است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات در ایام اربعین حسینی اینترنت رایگان در نقاط مرزی مشترک ایران و عراق ارائه می‌شود و بر اساس هماهنگی صورت گرفته بین سازمان تنظیم مقررات ایران و عراق در مسیرهای تردد زائران در کشور عراق نیز سرویس‌های اینترنت رایگان عرضه می‌شود. البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌تر اعلام کرده بود پروژه مشترک راه‌اندازی خطوط فیبر نوری ایران و عراق در مسیر شهرهای نجف تا کربلا در حال راه‌اندازی است و تلاش می‌شود که این پروژه تا پایان سال جاری به پایان برسد.

شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در رویداد همگام با اربعین، همراه با فناوری، آخرین سرویس‌های خود را در زمینه مسیریابی، تعیین موقعیت جغرافیایی، پیام‌رسان، تماس صوتی و تصویری و سایر خدمات ارتباطی مورد نیاز زائران اربعین معرفی و آمادگی خود را برای تسهیل این سفر معنوی اعلام کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا