فناوری اطلاعات

آزادسازی فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ ضرورت ارائه خدمت بهتر به مردم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از بخش‌های فنی و ارتباط با مشتریان ایرانسل، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت شبکه و تلاش‌های کارکنان ایرانسل برای حفظ پایداری شبکه در شرایط کرونایی کشور، قرار گرفت.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در این بازدید که در ساختمان امام خمینی (ره) ایرانسل انجام شد، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از مرکز عملیات شبکه، مرکز شبانه‌روزی ارتباط با مشتریان و بخش‌های فنی ایرانسل بازدید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این بازدید در نشستی با حضور بیژن عباسی آرند، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران ایرانسل، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت ترافیک و پایداری شبکه همزمان با شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و گزارشی از سایر اقدامات در دست انجام و مشکلات موجود در توسعۀ شبکه به وی ارائه شد.

آذری جهرمی در این نشست، با اشاره به گستردگی مخاطبان ایرانسل و حفظ کیفیت اینترنت این اپراتور همزمان با افزایش ترافیک شبکه در روزهای خانه‌نشینی مردم، از فعالیت‌های انجام شده توسط ایرانسل در زمان شیوع ویروس کرونا در ایران تقدیر کرد و برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه، قول پیگیری مستقیم داد.

وی همچنین در واکنش به مشکلات مطرح شده دربارۀ موانع فرکانسی توسعۀ شبکه و عدم امکان پاسخگویی به تقاضای روزافزون مشترکان برای گسترش پوشش، به تلاش‌های در دست اقدام در خصوص آزادسازی باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز اشاره کرد و این امر را لازمۀ توسعۀ شبکۀ اپراتورهای موبایل و ارائۀ خدمات بیشتر به مردم دانست.

در این نشست، بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، با قدردانی از پیگیری وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات برای رفع موانع خدمات‌رسانی به مشترکان تلفن همراه، با اشاره به نامگذاری سال 1399 به نام «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری، رویکرد موجود در وزارت ارتباطات را سبب توسعۀ هر چه بیشتر صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران دانست.

وی همچنین با ارائۀ گزارشی از روند آمادگی ایرانسل برای ارائۀ نسل پنجم اینترنت همراه (5G)، با اشاره به آزمایش شبکۀ کامل 5G برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل، ابراز امیدواری کرد با رفع موانع موجود، این خدمات هر چه سریعتر به صورت تجاری به مشترکان ایرانسل ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا