فناوری اطلاعات

به کارگیری تکنولوژی در توسعه پایدار اهمیت بالایی دارد

ارشاد میردامادی بازرس و نماینده نصر البرز در منطقه ویژه اقتصادی پیام   با بیان اینکه یکی از مواردی که در کشورهای در حال توسعه باید مد نظر قرار گیرد، به کارگیری تکنولوژی در توسعه پایدار است که بدون توجه به این موضوع، دستاوردها و نتایج به دست آمده برای آیندگان غیر قابل استفاده بوده و منابع صرف شده نیز از بین خواهد رفت.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سازمان نصر البرز؛ وی افزود ، در این راستا توسعه پایدار در فناوری اطلاعات به منظور ایجاد و استفاده از راهکارهای نوآورانه و پیشرفته و بر اساس مدل‌ها و روش‌هایی پایه گذاری می‌شوند که از منابع کمتر و بهبود مستمر در کارایی سیستم‌های خود بهره ببرند.

میردامادی گفت، برخی از تکنولوژی‌هایی که در توسعه پایدار در فناوری اطلاعات نقشی مهم ایفا می‌کنند عبارتند از:

– رایانش ابری (Cloud Computing):

استفاده از ظرفیت محاسباتی و ذخیره‌سازی ابری بدون نیاز به سرورها و سخت‌افزارهای اضافی که همراه با صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

– اینترنت اشیا (Internet of Things):

اتصال دستگاه‌های مختلف و هوشمند به اینترنت به منظور مانیتورینگ و کنترل بهتر منابع طبیعی و بهینه‌سازی مصرف انرژی.

– هوش مصنوعی (Artificial Intelligence):

استفاده از الگوریتم‌ها و سیستم‌های هوشمند برای تصمیم‌گیری و بهینه‌سازی منابع به صورت خودکار و هوشمند.

– انرژی‌های تجدیدپذیر:

استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی به جای سوخت‌های فسیلی و پیدایش شبکه‌های الکتریکی هوشمند و تجزیه و تحلیل داده‌های انرژی به منظور بهبود مصرف.

تکنولوژیهای جدیدی که در توسعه پایدار در فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولاً همراه با بهبود کارایی، صرفه‌جویی در منابع طبیعی و افزایش پایداری هستند.

میردامادی با اشاره به اینکه ماموریت سازمانهای مردم نهادی مانند نصر در سراسر کشور و منطقه، پیشنهاد نقشه راه مبتنی بر توسعه پایدار به حاکمیت و فرهنگ سازی در بدنه کارشناسی برای بسط و گسترش این موضوع در مناسبتهایی مثل روز بزرگداشت فناوری اطلاعات میباشد.

به عنوان نماینده بزرگترین تشکل صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه اقتصادی پیام از مردم و مسئولین برای شرکت در رویداد بزرگ روز فناوری اطلاعات در روز ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ مصادف با زادروز حکیم خوارزمی از ساعت ۱۰ الی ۱۲در پردیس سینمایی اکو مال کرج دعوت نمود.

 

✅️لینک ثبت نام رایگان در رویداد روز ملی فناوری اطلاعات استان البرز

لطفاً جهت هماهنگی بیشتر و  دریافت کارت ورود حتماً ثبت نام نمایید.            https://evnd.co/CaiMS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا