کامپیوتر

چوب حراج ماینرها به کارت های گرافیک!

سقوط ارزش رمز ارزها و بازگشت دوباره بیت کوین به زیر 20,000 دلار باعث شده دیگر ماین کردن برای ماینرها به صرفه نباشد و کارت‌های گرافیک خود را با نصف قیمت روانه بازار کنند. خبرهای  نویدبخش برای گیمرها را در شهر سخت افزار بخوانید.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ نشانه‌ای از بهبود بازار رمز ارزها به چشم نمی‌خورد و به نظر نمی‌رسد رشد موقت اخیر چندان حائز اهمیت باشد. به وضوح این اتفاق بدی برای سرمایه گذاران، ماینرها و البته کره‌ای شمالی است اما مطمئناً به نفع گیمرها خواهد بود. خبر خوب اینکه غیر قابل ماین شدن اتریوم در آینده می‌تواند به کاهش هرچه بیشتر قیمت کارت‌های گرافیک کارکرده بیانجامد.

بلومبرگ تخمین زده بیش از یک سوم ارزش بازار کارت‌های گرافیک رده مصرف کننده از بین برود، چراکه ماینرها تصمیم گرفته‌اند کارت‌های گرافیک خود را به دلیل عدم سود آوری با نصف قیمت روانه بازار کنند. جالب‌تر اینک این خبرگزاری تخمین می زند 35 درصد کارت‌های گرافیک به فروش رفته در سال میلادی گذشته توسط ماینرها خریداری شده باشد اما حالا ناچار به فروش آن هستند.

طبق همین گزارش قیمت برخی از کارت‌های گرافیک ماین شده کمتر از نصف قیمت آنها در چند ماه قبل است و ماینرها به کارت‌های گرافیک خود چوب حراج زده‌اند.

حالا یک کارت گرافیک نو RTX 3090 Ti انویدیا را می‌توان با صرف تنها 1650 دلار خریداری کرد و قیمت مدل 10 گیگابایتی RTX 3080 هم به 770 دلار رسیده است. قیمت کارت های کارکرده هم پایین تر است.

نه تنها قیمت کارت‌های گرافیک دست دوم، بلکه قیمت کارت‌های گرافیک نو نیز کاهش یافته است و در مواردی می‌توان آنها را با قیمت پایین‌تر از قیمت رسمی خریداری کرد. گفته می‌شود انویدیا تولید مدل 12 گیگابایتی RTX 3080 را به دلیل شرایط حاکم بر بازار متوقف کرده است.

فراموش نکنید خرید کارت‌های گرافیک ماین شده بازی با پولتان است. این کارت‌ها غالباً ماه‌ها بی وقفه مورد استفاده قرار گرفته‌اند که می‌تواند تأثیر بالقوه ای بر پایداری، طول عمر و سلامت آنها داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا