گیمویدئو

ویدیوی جدید دوال‌سنس ادج از مراحل ساخت این دسته‌ بازی حرفه‌ای

کمپانی سونی در ویدیویی که به تازگی منتشر کرده است، اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی طراحی دسته‌ی دوال‌سنس ادج (DualSense Edge) پلی‌استیشن ۵ برای علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته است. در این ویدیو اعضای کلیدی تیم سازنده در مورد طراحی آن و بهبودهایی که روی دسته انجام شده، صحبت می‌کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ سونی در مراسم گیمزکام ۲۰۲۲ از این دسته رونمایی کرد و از پیشرفت‌های مهمی در آن نسبت به دوال‌سنس معمولی خبر داد. دسته‌های جدید از تمام قابلیت‌های دوال‌سنس مانند بازخورد لمسی، ماشه‌های تطبیق‌پذیر و شتاب‌سنج و ژیروسکوپ داخلی بهره‌مند و در عین حال با استفاده از دکمه‌های پشتی، قابلیت تنظیم ارتفاع ماشه‌ها، درپوش‌هایی برای آنالوگ‌ها و غیره بهبود یافته بود.

حال در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، جزئیات فرآیند طراحی کنترلر شرح داده شده است. طبق گفته‌ی مدیر محصول سونی، توماسا میزونو (Tomomasa Mizuno)، تیم سازنده از خود در مورد ارزش اصلی یک دسته‌ی حرفه‌ای و موارد استفاده از آن سوال پرسیده است. از طرفی سونی مصاحبه‌هایی با گیمرهای حرفه‌ای انجام داده تا بازخوردهایی را از دسته‌ی دوال‌سنس جمع‌آوری کند.

همچنین به گفته‌ی ماساهو موریتا (Masaho Morita)، مدیر سخت‌افزار سونی، نتایج حاصل از این مصاحبه‌ها باعث شروع توسعه‌ی دوال‌سنس ادج شد؛ دسته‌ای با طیف وسیعی از قابلیت‌ها که از طرفی از فرم اصلی دسته‌ی پلی‌استیشن ۵ پیروی می‌کرد زیرا بسیاری از بازیکنان به ارگونومی دوال‌سنس اشاره کردند.

دایسوکه کوریهارا (Daisuke Kurihara)، مدیر هنری طراحی سخت‌افزار سونی، یکی از چالش‌های طراحی و توسعه‌ی دوال‌سنس ادج را اعمال ویژگی‌های شخصی‌سازی اضافی در نمای بیرونی کنترلر می‌گوید. او می‌گوید که تیم طراحی باید اطمینان حاصل کند که دسته به راحتی در دست بازیکنان پلی‌استیشن ۵ نیز قرار گیرد. گفتنی است که در طول فرآیند طراحی، تیم سازنده در مورد شکل درپوش‌ها، دکمه‌ها و سایر اجزای کنترل‌کننده تحقیق می‌کرده تا بفهمد که چه چیزی برای گیمرها اهمیت بیشتری دارد. در واقع به نظر می‌رسد که ساعت‌ها تحقیق و توسعه روی دوال‌سنس ادج در سونی انجام شده که منجر به ساخت یک دسته با کیفیت بالا شود؛ دسته‌ای که می‌تواند رقیب Xbox Elite Series 2 مایکروسافت باشد.

دسته‌ی دوال‌سنس ادج در ۲۶ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۳ بهمن ۱۴۰۱) با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد. این دسته در مقایسه با دوال‌سنس عمر باتری کمتری دارد اما ویژگی‌های جدید آن می‌تواند چیزی باشد که بازیکنان را وادار به خرید آن کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا