فناوری اطلاعات

وسترن دیجیتال هک شد

وسترن دیجیتال اعلام کرد این کمپانی مورد نفوذ سایبری قرار گرفته است. هم زمان هکرها مدعی شده‌اند اطلاعات حساس مشتریان این کمپانی به سرقت برده‌اند و خواستار باج 8 رقمی شده‌اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ آن‌طور که پیداست در روز 26 مارس 2023 هکرها توانسته‌اند به شبکه و سیستم‌های داخلی وسترن دیجیتال نفوذ کنند. هکرها ادعا می‌کنند در پی این حمله 10 ترابایت اطلاعات حساس را به سرقت برنده‌اند. هکرها برای اثبات ادعای خود فایل‌های مربوط به یک امضای دیجیتال WD را در اختیار رسانه TechCrunch قرار داده‌اند که دو پژوهشگر مستقل اصالت آن را تأیید کرده‌اند.

هکرها به شماره تلفن، ایمیل و اطلاعات مدیران و کاربران ارشد وسترن دیجیتال هم دست پیدا کرده‌اند از طریق ارسال ایمیل باج خواهی کرده‌اند. جالب اینکه هکرها می گویند انگیزه آنها از هدف قرار دادن وسترن دیجیتال به جیب زدن پول است، به همین دلیل از باج افزار استفاده نکرده‌اند و صرفاً فایل‌های این کمپانی را به سرقت برده‌اند.

هکرها به رسانه TechCrunch گفته‌اند در صورت پرداخت باج درخواستی آنها، اقدام به ترک شبکه وسترن دیجیتال می‌کنند و حتی نقاط ضعف آن را با این کمپانی در میان می‌گذارند. در عین حال تهدید کرده‌اند هرگونه مداخله وسترن دیجیتال در کار آنها با پاسخ روبرو خواهد شد.

وسترن دیجیتال درباره اطلاعات به سرقت رفته مشتریان یا هرگونه مذاکره احتمالی با هکرها سکوت اختیار کرده و روشن نیست چه اطلاعاتی به سرقت رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا