فناوری اطلاعات

همکاری گوگل و سامسونگ با iFixit برای تعمیر گوشی‌های هوشمند

گوگل به صورت رسمی اعلام کرده که در حال همکاری با iFixit برای تعمیر گوشی‌های پیکسل است. چندی پیش کمپانی سامسونگ نیز چنین موضوعی را اعلام کرد و این کمپانی در حال همکاری با iFixit است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، این همکاری به کاربران اجازه می‌دهد که قطعات گوشی‌های قدیمی و جدید سری پیکسل را از وب سایت iFixit خریداری کنند. بدین ترتیب امکان خرید قطعات سری گوشی‌های Pixel 2 تا Pixel 6 وجود دارد؛ این قطعات شامل باتری، دوربین، صفحه نمایش و… می‌شوند.

قطعات گجت‌ها به صورت جداگانه به فروش خواهند رسید و همچنین امکان خرید این قطعات به صورت کیت‌های مختلف وجود دارد. این دسته از کیت‌ها شامل ابزارهایی مثل پیچ گوشتی‌ها و دیگر لوازم مورد نیاز برای باز کردن گوشی هوشمند می‌شوند.

گوگل اعلام کرده که این همکاری برای بهبود قابلیت تعمیر گوشی‌های سری پیکسل است و علاوه بر این موضوع کاربران راحت‌تر می‌توانند گوشی‌های خود را تعمیر کنند. این شرکت ادعا کرده که از سال جاری تمام قطعات گوشی‌های پیکسل به صورت بازیافتی تولید خواهند شد و در تلاش است تا بتواند قطعاتی تولید کند که ۱۰۰ درصد بدون کربن باشند.

سامسونگ در ماه گذشته چنین همکاری با iFixit را تایید کرد، اما اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران قرار نداد. جالب است که بدانید مایکروسافت نیز با این کمپانی برای تعمیر گجت‌های سرفیس همکاری می‌کند. اما کمپانی مطرح اپل برای تعمیر گجت‌های خود خدمات بسیاری را در اپل استورهای سراسر جهان (به جزء ایران) ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا