موبایل

لنز 2×2 جدید سونی مخصوص سنسور های Quad Bayer با عملکرد بهتر در فوکوس خودکار

البرز فاوا نیوز؛ سنسور های تصویر برداری مخصوصاً آنهایی که دارای پیکسل های کوچک تری هستند (مانند سنسور های مورد استفاده در تلفن های همراه) از یک لنز کوچک برای هدایت نور ورودی به این سنسور ها استفاده می شود. در اینگونه سنسور ها هر پیکسل از یک لنز جداگانه استفاده می کند.

اما سونی با معرفی این لنز 2×2 جدید امکان می دهد تا هر 4 پیکسل مجاور از یک لنز نور را دریافت کنند. این نوع لنز که مخصوص سنسور های Quad Bayer (مانند سنسور IMX686 که هر چهار پیکسل دارای یک فیلتر رنگی می باشند) طراحی شده است، باعث عملکرد بهتر فوکوس اتوماتیک (مخصوصاً در تاریکی) در این سنسور ها شده است.
سونی اسم این لنز را لنز 2x2On-Chip یا به اختصار 2x2OCL گذاشته است.

با استفاده از لنز های 2x2OCL می توان از همه ی پیکسل ها به عنوان بخشی از سیستم فوکوس استفاده کرد. در ادامه ویدیوهایی از عملکرد سنسور معمولی و سنسوری با لنز 2x2OCL مشاهده می نمایید.

سنسوری با لنز معمولی؛
سنسوری با لنز 2x2OCL؛

اما هنوز تاریخی از سوی سونی برای ورود این فناوری به دنیای تلفن های هوشمند اعلام نشده است ولی از آنجایی که اخیراً تکنولوژهای مربوط به این صنعت با رشد قابل توجهی روبه جلو پیش می روند (مانند مثال طی یک سال از سنسور های 48 مگاپیکسلی به 64 و اکنون به سنسور های 108 مگاپیکسلی رسیده ایم)، به زودی شاهد همچین فناوری در اسمارت فون های خود خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا