تکنولوژی

همکاری ناسا و مایکروسافت در ارسال سریع‌تر پیام‌ها به فضا

امروز ناسا و مایکروسافت همکاری جدید را با یکدیگر آغاز کردند که مدیریت فضاپیماها در فواصل دور را بسیار آسان‌تر از قبل می‌کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ از این پس، ناسا با استفاده از فناوری کوانتومی مایکروسافت، زمان لازم برای ارسال دستورالعمل‌ها از زمین به فضا را از چندین ساعت به چند دقیقه کاهش می‌دهد.

مایکروسافت در یک پست بلاگ خود می‌گوید:

از آنجایی که ناسا مأموریت‌های مکرر و پیچیده‌تری را به فضا پرتاب می‌کند، مدیریت ارتباطات با تعداد در حال افزایش فضاپیماها به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز می‌شود.

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) به Azure Quantum روی آورده است تا راه‌هایی را برای برقراری ارتباط موثرتر با فضاپیماهایی که در حال کاوش در منظومه شمسی ما و فراتر از آن هستند، کشف کند.

حتی برخی از آزمایش‌های اولیه نیز نتایج موفقیت‌آمیزی را در پیش داشته است. مایکروسافت در طول آزمایش، زمان‌های اجرای برنامه 16 دقیقه‌ای را ثبت کرده است که بسیار کمتر از دو یا چند ساعتی است که قبلاً ناسا وقت گذاشته بود. با گسترش بیشتر، ناسا می‌تواند برنامه‌های زیادی را ایجاد کند و این به سازمان فضایی اجازه می‌دهد سرعت بالاتری در ارسال دستورالعمل‌ها داشته باشد.

هرچند مایکروسافت هنوز جزئیات زیادی در مورد این همکاری منتشر نکرده است، اما مطمئناً با پیشرفت آن و استفاده از فناوری کوانتومی در مورد یکی از موانع کمتر شناخته شده برای سفر فضایی، به زودی خبرهای بیشتری خواهیم شنید.

فناوری کوانتومی یک شاخه از سیستم باینری موجود است که در آن ورودی‌ها با معرفی حالت‌ها بین آن ورودی‌ها و اجازه دادن به آن‌ها به هر دو در یک زمان، می‌توانند یک یا صفر باشند.

همانطور که مثال استفاده از رایانه‌های کوانتومی در صنعت فضانوردی نشان می‌دهد، آینده از آن محاسبات بسیار سریع کوانتومی است. در واقع مقایسه رایانه‌های عادی با کامپیوترهای کوانتومی چیزی شبیه به زمانی است که رایانه‌های شخصی دارای 32 کیلوبایت رم را در کنار دستگاهی با 256 گیگابایت رم بگذاریم.

مایکروسافت، IBM، آمازون، ایالات متحده، چین و تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها، کشورها و شرکت‌های بزرگ در حال حاضر مشغول تحقیق در این زمینه بوده و به دنبال پیشروی در موج بعدی محاسبات هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا