موبایل

هزینه رجیستری آیفون ۱۴ در ایران چقدر است؟

این روزها با ورود آیفون به بازار کشور و قیمت نجومی آن باعث شده بسیاری از کاربران به فکر خرید این گوشی از خارج از کشور بیفتند که اینجا مساله هزینه رجیستری آیفون ۱۴  مطرح می‌شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، هم‌اکنون تنها چند مدل از گوشی‌های آیفون وارد بازار کشور شده که برخی از مدل‌ها قیمتی بالای ۹۰ میلیون تومان دارند.

با توجه به قیمت بالای گوشی آیفون در داخل کشور که البته در ابتدای عرضه طبیعی به نظر می‌رسد، بسیاری از کاربران به فکر افتاده‌اند که این گوشی را از خارج کشور تهیه کنند، اما موضوعی که پیش می‌آید هزینه رجیستری این گوشی‌ها است که آیا به‌صرفه است گوشی را از کشور دیگری تهیه کنیم و سپس هزینه‌های رجیستری را بپردازیم.

اول از همه مهم است که بدانیم خرید گوشی از کدام کشورها به‌صرفه‌تر است و سپس به موضوع هزینه رجیستری گوشی بپردازیم.

ما پیشتر قیمت آیفون ۱۴ را در بین ۹ کشور مقایسه کردیم، این گوشی در ایالات متحده ارزان‌ترین و در هند گران‌ترین قیمت را دارد که این موضوع در مورد هر چهار مدل صادق است. پس از ایالات متحده، ژاپن و کانادا در رتبه‌ی بعدی قرار دارند.

البته نزدیک‌ترین کشورها برای واردات گوشی به ایران از کشورهایی مثل عراق و امارات است که تقریبا با قیمت آیفون ۱۴ در این کشورها با سایر کشورها که گران‌ترین مقاصد برای خرید این گوشی است برابری می‌کند.

بر این اساس فعلا قیمت گوشی‌ آیفون ۱۴ در بازار ایران به این ترتیب است که آیفون ۱۴ پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۶۲ میلیون تومان، ۱۴ پرومکس ۷۱ میلیون و نسخه ۵۱۲ این گوشی ۹۸ میلیون تومان است که به نظر می‌رسد گوشی در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان قیمت بسیار بالاتری دارد و فارغ از بحث رجیستری که در ادامه به آن می‌پردازیم، مشخص نیست که با دلار چند هزار تومانی این گوشی به دست مشتری در بازار کشورمان می‌رسد.

هزینه رجیستری گوشی آیفون ۱۴

دو مدل رجیستری برای گوشی‌های موبایل وجود دارد؛ یک مدل که به شکل تجاری گوشی وارد کشور می‌شود و به اصطلاح از راه‌های قانونی واردات صورت می‌گیرد و مدل دیگر مسافری یا همان قاچاق است که به شکل چمدانی گوشی وارد می‌شود.

هزینه رجیستری گوشی به شکل تجاری

مدل گوشی هزینه رجیستری
آیفون ۱۴ ۶.۴۹۳.۰۰۰ تومان
آیفون ۱۴ پلاس ۷.۲۶۵.۰۰۰ تومان
آیفون ۱۴ پرو ۸.۲۱۳.۰۰۰ تومان
آیفون ۱۴ پرو مکس ۸.۹۸۶.۰۰۰ تومان

هزینه رجیستری گوشی به شکل مسافری

مدل گوشی هزینه رجیستری
آیفون ۱۴ ۶.۵۱۲.۰۰۰ تومان
آیفون ۱۴ پلاس ۷.۲۸۶.۰۰۰ تومان
آیفون ۱۴ پرو ۸.۲۳۶.۰۰۰ تومان
آیفون ۱۴ پرو مکس ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا