موبایل

هرآنچه که از گوشی تاشو اپل می‌دانیم

به تازگی شایعه‌های بسیاری در رابطه با گوشی تاشو اپل منتشر شده که در این مطلب اطلاعات مختلف منتشر شده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بر اساس این اطلاعات، iPhone Flip جزو برنامه‌های نزدیک این کمپانی نیست و باید در سال‌های آینده منتظر عرضه رسمی این گجت باشیم.

تا پایان سال ۲۰۲۱ (میلادی) زمان زیادی باقی نمانده و با توجه به این موضوع می‌توان گفت در سال جاری این گوشی هوشمند معرفی نخواهد شد. طبق اقدامات گذشته شرکت اپل، این کمپانی قصد دارد با ورود به بازار گوشی‌های تاشو بزرگ‌ترین تولید کننده این دسته از گجت‌های هوشمند یعنی سامسونگ و دیگر تولید کنندگان را به چالش بکشد.

همانطور که اشاره کردیم تولید این گجت در حال حاضر جزو برنامه‌های آینده این شرکت نخواهد بود و در سال ۲۰۲۲ باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی از سوی این کمپانی باشیم. اما بر اساس محبوبیت گوشی‌های تاشو در میان کاربران می‌توان گفت این صنعت به زودی جایگزین گوشی‌های هوشمند معمولی خواهد شد و به همین دلیل است منتقدان بسیاری انتظار یک دستگاه با صفحه نمایش منعطف از سوی شرکت اپل را دارند.

بررسی شایعه‌های گوشی تاشو اپل

چندی پیش غول فناوری کره جنوبی یعنی سامسونگ از جدیدترین دستگاه‌های تاشو خود با نام‌های Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 رونمایی کرد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی نسخه‌های سفارشی این گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار گرفت و این موضوع توانست باعث افزایش سوددهی این شرکت کره‌ای شود. در مقابل کمپانی مایکروسافت نیز با عرضه Surface Duo 2 به این بازار وارد شد و توانست توجه افراد خاصی را به خود جلب کند، اما به اندازه گوشی‌های تاشو سامسونگ نتوانست فروش داشته باشد.

با توجه به اقدامات شرکت اپل این کمپانی، در ابتدا وارد یک رقابت نمی‌شود و صبر می‌کند تا زمانی که دستگاه‌های زیادی به بازار عرضه شوند. سپس به بررسی نقطه ضعف هر کدام پرداخته و این نقطه ضعف‌ها را به عنوان یک نقطه قوت در گجت تولید شده خود قرار می‌دهد. بر اساس این موضوع نباید به شایعه‌های مختلف توجه کرد و با عرضه گوشی تاشو اپل این شایعه‌ها از بین خواهد رفت.

تاریخ عرضه

یکی از تحلیل کنندگان شرکت اپل به نام مینگ چی‌کو اعلام کرده است در سال ۲۰۲۳ اولین گوشی تاشو اپل معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود در سال اول حدود ۲۰ میلیون فروش داشته باشد. گزارش جداگانه‌ای توسط دیجیتایمز در اینترنت قرار گرفت و بر اساس اطلاعات منتشر شده در این گزارش اپل در سال ۲۰۲۲ گوشی iPhone Flip را به بازار عرضه خواهد کرد.

علاوه بر این گزارش‌ها Jon Prosser نیز اعلام کرد اگر به این موضوع بسیار خوشبینانه نگاه کنیم شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ از دستگاه جدید خود رونمایی خواهد کرد. اما بلومبرگ گزارش داده که اپل به دلیل اینکه دارای تجربه کافی در این زمینه نیست نمی‌توان انتظار زیادی از این گجت داشت.

شرکت سامسونگ به دنبال عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو جدید است و در آینده‌ای نزدیک شاهد گجت‌های بیشتری خواهیم بود که از صفحه نمایش تاشو پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود اپل سال آینده روی سری پرچمدار iPhone 14 تمرکز کند و در کنار این گجت یک گوشی میان‌رده نیز تحت عنوان iPhone SE 3 به بازار عرضه کند.

گزارش دیگری توسط Business Korea منتشر شد و با توجه به آن کاربران باید منتظر عرضه دو دستگاه تاشو از سوی شرکت اپل باشند و این موضوع دلیل تاخیر این کمپانی برای ورود به بازار گوشی‌های تاشو است. منابع دیگری نیز وجود دارند که ادعا کرده‌اند اپل در سال ۲۰۲۴ از iPhone Flip رونمایی خواهد کرد.

این اطلاعات همگی توسط منابع رسمی و معتبری منتشر شده‌اند، اما نمی‌توان گفت کدام یک از این منابع در این زمینه اطلاعات درستی را منتشر کرده است. با توجه به این موضوع برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر باید تا زمان عرضه رسمی این دستگاه یا انتشار اطلاعاتی توسط کمپانی اپل صبر کنیم.

صفحه نمایش و طراحی

تحلیلگر این کمپانی، مینگ‌چی‌کو ادعا کرده است اولین گوشی تاشو اپل از نمایشگری به اندازه ۸ اینچ استفاده خواهد کرد و این اندازه نمایشگر بیش از صفحه نمایش شایعه شده (۷ تا ۷.۷ اینچ) است. اگر اپل چنین اقدامی را انجام دهد صفحه نمایش گوشی تاشو این کمپانی از گلکسی زد فولد 3 و حتی iPad mini نیز بزرگ‌تر خواهد بود. ناگفته نماند iPad mini از نمایشگری به اندازه ۷.۹ اینچ استفاده می‌کند و عرضه چنین دستگاهی می‌تواند محبوبیت این دسته از آیپدهای اپل را کاهش دهد.

چندی پیش گزارشی منتشر شد و بر اساس آن اپل و ال جی در حال کار روی یک نمایشگر تاشو ۷.۵ اینچی هستند و قرار است این صفحه نمایش از پنل OLED ساخته شود. طبق گزارش منتشر شده توسط Jon Prosser شرکت اپل قصد دارد دو گوشی تاشو به بازار عرضه کند که یکی از دو دستگاه از طراحی همانند گوشی Samsung Galaxy Z Fold 2 کمپانی سامسونگ بهره خواهد برد.

علاوه بر این موضوع این احتمال نیز وجود دارد گجت دوم این شرکت از طراحی همانند گلکسی زد فلیپ برخوردار باشد و این موضوع به معنی این است قیمت دومین گوشی تاشو اپل مناسب خواهد بود. با توجه به اطلاعات منتشر شده این کمپانی قصد دارد گجت‌های تاشو خود را طوری طراحی کند تا بتواند به راحتی رقبای خود را در این زمینه شکست دهد.

در سال گذشته یک پتنت (حق ثبت اختراع) از این کمپانی به ثبت رسید و این پتنت تایید می‌کند اپل می‌خواهد صفحه نمایش‌های مختلف را توسط اتصال مغناطیسی به یکدیگر متصل کند و صفحه نمایش بزرگ‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. بر اساس این موضوع این احتمال نیز وجود دارد گوشی تاشو این شرکت از طراحی همانند Surface Duo 2 مایکروسافت بهره ببرد و برای اتصال دو نمایشگر به هم از اتصال مغناطیسی استفاده کند.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ پتنت دیگری از این شرکت به ثبت رسید که اطلاعات آن توسط PatentlyApple در اختیار کاربران و دیگر منابع قرار گرفت. طبق اطلاعات منتشر شده، این کمپانی از صفحه نمایش منعطف برای تولید گوشی تاشو خود بهره خواهد برد. همچنین در پایین این دستگاه نوار کوچکی همانند نوار لمسی در مک بوک‌های اپل وجود خواهد داشت و این نوار اطلاعات مختصری از وضعیت دستگاه را در اختیار افراد قرار خواهد داد.

گوشی گلکسی زد فلیپ 3 دارای نمایشگر کوچکی است و این صفحه نمایش کوچک اطلاعاتی از وضعیت دستگاه مثل درصد باتری، آنتن دهی دستگاه و… را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به علاوه با استفاده از این نمایشگر کوچک می‌توان خلاصه‌ای از اعلان‌ها را مشاهده کرد و در صورت نیاز نیز موزیک در حال پخش را کنترل کرد.

یکی دیگر از منابع معتبر به نام ConceptsiPhone اعلام کرد گوشی تاشو اپل از یک صفحه نمایش بزرگ در پنل بیرونی پشتیبانی خواهد کرد و در صورت باز شدن گجت یک نمایشگر تاشو نیز در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب می‌توان گفت طراحی یکی از گجت‌های پشتیبانی کننده از صفحه نمایش منعطف اپل همانند Galaxy Z Flip 3 خواهد بود، با این تفاوت در پنل بیرونی یک نمایشگر بزرگ وجود خواهد داشت.

دیگر اطلاعات منتشر شده در رابطه به این دستگاه‌های تاشو کمی عجیب است و یکی از شایعه‌های منتشر شده پشتیبانی این دستگاه‌های تاشو از تراشه قدرتمند M1 است. این پردازنده در مک بوک‌های گران قیمت اپل وجود دارد که از قدرت سخت افزاری بسیاری بهره می‌برند و وجود چنین تراشه‌ای در iPhone Flip کمی دور از ذهن است.

همچنین گفته می‌شود سرانجام اپل برای بار دیگر از فناوری Touch ID استفاده خواهد کرد، اما این بار اپل سنسور را به صورت فیزیکی طراحی نخواهد کرد و دستگاه تاشو را به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز خواهد کرد.

دیگر اطلاعات منتشر شده مربوط به پشتیبانی این گجت از فناوری نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی است و در حال حاضر این فناوری به یک استاندارد گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده و آیفون 13 پرو و پرو مکس از این تکنولوژی برخوردار هستند.

مقاومت

با توجه به دیگر اطلاعات منتشر شده این احتمال وجود دارد که اپل از Ceramic Shield سری آیفون 12 برای محافظت از دستگاه تاشو استفاده کند. گفته می‌شود محافظ در گوشی‌های تاشو ارتقا خواهد یافت و از چهار لایه بهره خواهد برد، اگر این موضوع حقیقت داشته باشد محافظ ارتقا یافته این شرکت از مقاومتی مثل یاقوت کبود برخوردار خواهد شد.

چندی پیش اطلاعاتی از محافظ‌هایی منتشر شد که می‌توانند خود را ترمیم کنند، این موضوع به این معنی است در صورت خراشیده شدن صفحه نمایش تا حد بسیاری آسیب دیدگی کاهش پیدا خواهد کرد. متاسفانه فعلا سرنوشت این تکنولوژی مشخص نیست و در صورتی که اپل از چنین فناوری جذابی استفاده کند می‌تواند تمام رقبای خود را در بازار گوشی‌های تاشو شکست دهد؛ زیرا در حال حاضر تمام دستگاه‌های تاشو از پلاستیک برای محافظت صفحه نمایش بهره می‌برند. به همین دلیل ناخن کاربران نیز قادر خواهد بود به محافظ صفحه نمایش آسیب برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا