تکنولوژی

نمایشگاه شهر پایدار همراه با دستاوردهای فناوانه برگزار می شود

«نمایشگاه شهر پایدار» 6 تا 9 بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در جزیره کیش برگزار می‌شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری؛ نخستین اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار عنوان رویدادی است که با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و بیش از 280 نهاد دولتی، خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

«دولت هوشمند»، «مدیریت شهری هوشمند»، «اقتصاد پایدار»، «انرژی‌های سبز»، «اقتصاد پایدار» و «امنیت در شهرهای هوشمند» از جمله محورهای این نمایشگاه است.

این رویداد اهدافی چون «ارائه آخرین دستاوردهای فناوری روز حوزه شهرهای پایدار و هوشمند»، «بررسی نقش مدیریت ساخت و ساز در توانمندسازی»، «توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در راستای هوشمندسازی آن»، «ایجاد فضا و بستر مناسب برای حضور شرکت‌های دانش بنیان به منظور بهره‌گیری بیشتر از علوم و فنون روز»، «ایجاد فرصتی برای تبادل دانش و فناوری نو»، «حفظ سلامت محیط زیست و اکوسیستم زمین» و «معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های داخلی و خارجی در زمینه حمل و نقل عمومی پایدار و صنایع وابسته» را دنبال می‌کند.

همچنین «توسعه بازار شهری هوشمند»، «عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه شهرهای هوشمند با شرکت‌ها»، «گسترش تعامل با سایر کشورها و استفاده از دستاوردها و تجربیات موفق آن‌ها»، «جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی برای ورود به پروژه‌های شهر پایدار به منظور توسعه آن‌ها» از دیگر اهدافی است که برای برگزاری این اجلاس و نمایشگاه عنوان شده است.

شهر پایدار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا