گیم

مدرن وارفر ۲ در سه روز اول عرضه ۸۰۰ میلیون دلار فروخت

بازی کال آو دیوتی مدرن وارفر ۲ با عبور از ۸۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل از فروش، موفق شد بهترین فروش تاریخ کال آو دیوتی در سه روز اول عرضه را به نام خود ثبت کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ طبق گفته‌ی شرکت اکتیویژن بلیزارد، ریبوت مدرن وارفر ۲ توانسته رکورد قبلی این سری که در اختیار بازی مدرن وارفر ۳ بود، بشکند. بازی مدرن وارفر ۳ که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، در ۵ روز اول عرضه‌اش توانسته بود این رکورد را در اختیار بگیرد. با این حال، اکنون کال آو دیوتی مدرن وارفر ۲ اوضاع را تغییر داده و بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی یک محصول سرگرمی در سال جاری را رقم زده است.

این ناشر خاطرنشان کرد که مدرن وارفر ۲ همچنین توانسته رکورد جدیدی را در رابطه با تعداد بازیکنان منحصر‌به‌فرد و مدت‌ زمانی که این بازیکنان در زمان عرضه مشغول تجربه‌ی این اثر بودند، به نام خود ثبت کند.

این بازی تیراندازی اول شخص در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه شد. شما می‌توانید نقدهای متفاوت منتقدان گوناگون درباره‌ی این بازی را در سایت بخوانید.

در حالی که اکتیویژن با این نسخه از بازی از نظر فروش موفقیت زیادی را کسب کرده است، در حال حاضر در میانه‌ی فرایند معامله‌ی عظیم ۶۸.۷ میلیارد دلاری تصاحب این شرکت توسط مایکروسافت قرار داریم. اگر این معامله تأییدیه نهادهای نظارتی را دریافت کند و فرایند آن به پایان برسد، کال ‌آو دیوتی می‌تواند به یک دارایی مهم برای مایکروسافت تبدیل شود. البته، در فرایند تأیید این خرید بزرگ، کال آو دیوتی یکی از ابهام‌ها و موارد کلیدی موردبحث بوده است.

به عنوان مثال، سازمان تنظیم بازار و رقابت بریتانیا (CMA) ادعا می‌کند که این قرارداد به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا فرنچایزهای بزرگی مانند کال آو دیوتی را انحصاری ایکس‌باکس یا گیم‌پس کند و به این شرکت اجازه دهد تا دسترسی رقیب خود به محتوای تأثیرگذار را از بین ببرد.

CMA همچنین معتقد است که کال آو دیوتی نسبت به برآوردهای مایکروسافت سطح بالاتری از تعامل کاربر و هزینه‌ی درآمد برای پلی‌استیشن را در اختیار دارد و سونی هم ادعا می‌کند که این سری بازی در حال حاضر بالاترین سطح آگاهی و مالکیت را در بین تمام فرنچایزهای شرکت‌های شخص ثالث دارد.

در همین حال، مایکروسافت به‌صورت عمومی این تصور را که کال آو دیوتی را انحصاری پلتفرم‌های ایکس‌باکس خواهد کرد، رد کرده است و ادعا می‌کند که نگرانی‌های مطرح شده توسط CMA اشتباه و بر اساس اظهارات نابجای سونی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا