فناوری اطلاعات

متا آماده اخراج انبوه کارمندان می شود

به گفته منابع آگاه شرکت متا پلتفرمز تصمیم دارد در هفته جاری هزاران کارمند خود را اخراج کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، برنامه اخراج کارمندان احتمالا روز چهارشنبه اعلام می شود. نخستین بار نشریه وال استریت ژورنال این خبر را منتشر کرده و متا تاکنون پاسخی در این باره منتشر نکرده است.

متا پلتفرمز( شرکت مادر فیس بوک) در ماه اکتبر پیش بینی کرد در فصل جدید سود چندانی نخواهد داشت و هزینه های سال آینده نیز حدود ۶۷ میلیارد دلار از ارزش سهام متا را کاهش می دهد. این درحالی است که تا این نقطه از سال جاری بیش از ۵ هزار میلیارد دلار از ارزش شرکت کاهش یافته است.

کاهش رشد اقتصاد جهانی، رقابت با تیک و تغییرات در قوانین حریم خصوصی اپل در کنار سرمایه گذاری انبوه متا در متاورس و خطر روزافزون قوانین سختگیرانه تر، چشم انداز وضعیت این شرکت را وخیم تر کرده است.

مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک نیز اعلام کرد طبق پیش بینی او ثمره سرمایه گذاری در متاورس یک دهه بعد مشخص می شود. در این میان او استخدام نیروهای جدید را متوقف کرده و پروژه ها و تیم های سازماندهی را تعطیل کرده تا هزینه های شرکت را کاهش دهد.

این شرکت در ماه ژوئن برنامه های خود برای استخدام مهندسان را ۳۰ درصد کاهش و زاکربرگ نیز به کارمندان شرکت هشدار داد باید خود را برای شرایط رکود اقتصادی آماده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا