کامپیوتر

مانیتورهای هوشمند اودیسه سامسونگ مجهز به سیستم عامل تایزن

رویداد Gamescom که روز گذشته آغاز شده است، اغلب با تمرکز بر بازی‌های رایانه‌ای و شرکت‌های تولیدکننده گیم برگزار می‌شود. با این حال امسال سامسونگ از فرصت استفاده کرده و در اولین روز از این رویداد مهم صنعت گیم دو نمایشگر گیمینگ جدید از مجموعه Odyssey به نام‌های Odyssey G70B و Odyssey G65B رونمایی کرده است که جالب‌ترین ویژگی آن‌ها را می‌توان استفاده از سیستم‌عامل تایزن سامسونگ معرفی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ سامسونگ در طول رویداد گیمزکام ۲۰۲۲ دو نمایشگر جدید گیمینگ از مجموعه Odyssey را معرفی کرده است. این دو مانیتور که Odyssey G6 و Odyssey G7 نام دارند، اولین نمایشگرهای مجهز به سیستم‌عامل تایزن شرکت سامسونگ هستند. استفاده از سیستم‌عامل Tizen به کاربر اجازه می‌دهد تا دسترسی مستقیم به نرم‌افزارهای پخش ویدئو و موزیک و همچنین خدمات گیمینگ ابری داشته باشند.

نمایشگر Odyssey G65B که در سایزهای ۲۷ اینچ و ۳۲ اینچ تولید می‌شود، از یک پنل VA با رزولوشن QHD و نرخ تازه‌سازی تصویر ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد. این مانیتور که با انحنای 1000R ساخته خواهد شد، به فناوری FreeSync Premium Pro شرکت AMD نیز مجهز است.

در طرف دیگر با نمایشگر Odyssey G70B روبرو هستیم که همانند مدل Odyssey G65B با اندازه پنل ۲۷ اینچ و ۳۲ اینچ تولید می‌شود. نمایشگرهای Odyssey G70B برخلاف مدل دیگر، از پنل تخت IPS LCD با رزولوشن 4K و نرخ رفرش تصویر ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کنند و با فناوری G-Sync شرکت انویدیا سازگار هستند.

نرم‌افزار Gaming Hub سامسونگ به صورت پیش‌فرض در نمایشگرهای جدید این شرکت تعبیه شده است تا کاربر بتواند به خدمات گیمینگ ابری از جمله Amazon Luna، Google Stadia، Xbox Cloud مایکروسافت و Nvidia GeForce به راحتی دسترسی داشته است.

ویژگی دیگری که برای نمایشگرهای Odyssey G70B و Odyssey G65B در نظر گرفته شده Game Bar نام دارد که به گیمرها اجازه می‌دهد وضعیت گیمینگ مانیتور خود از جمله زمان پاسخگویی یا نسبت صفحه نمایش را به سرعت مشاهده کنند.

مانیتورهای هوشمند اودیسه سامسونگ

سیستم‌عامل Tizen به مانیتورهای گیمینگ Odyssey G70B و Odyssey G65B اجازه می‌دهد تمام نرم‌افزارهای پخش صوت و تصویر موجود در تلویزیون‌های هوشمند این شرکت را بدون مشکل اجرا کنند. به علاوه محصولات جدید سامسونگ دارای ویژگی‌های چشمگیر و کاربردی دیگری همچون وای‌فای ۵، AirPlay 2، بلوتوث، فناوری DeX سامسونگ و SmartThings است.

Odyssey G70B و Odyssey G65B دو محصول رده بالا هستند، بنابراین جای تعجب ندارد که به میکرون داخلی با دامنه بسیار بالا مجهز شده‌اند که در صورت نیاز کاربر بتواند از راه دور با الکسا (Alexa) و بیکسبای (Bixby) ارتباط برقرار کند.

طبق اعلام سامسونگ، نمایشگرهای معرفی شده قرار است به صورت جهانی در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ (پاییز سال جاری) عرضه شوند. در رابطه با قیمت و سایر مشخصات فنی این مانیتورهای گیمینگ اطلاعاتی منتشر نشده و باید تا زمان عرضه آن‌ها منتظر بمانیم؛ البته طبیعی است که با مانیتورهای کلاس گران‌قیمت روبرو شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا