گیم

عطش سونی در تصاحب استودیوی های بازی‌سازی تمامی ندارد

به نظر می‌رسد سونی قصد دارد استودیوهای بازی‌سازی بیشتری را تصاحب کند و در همین رابطه جیم رایان، مدیرعامل و رئيس Sony Interactive Entertainment اعلام کرده که سونی خریدهای بیشتری را در دستور کار قرار داده است.

ظاهراً جیم رایان تایید کرده که پس از بانجی و استودیو Haven سونی به خریدهای بیشتری برای گسترش تیم‌های بازی‌سازی خود ادامه خواهد داد.مدیرعامل و رئيس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی توضیح داد که این نوع از گسترش، بخشی از چرخه‌ به موفقیت رسیدن بازی‌ها و گسترش یافتن فرصت‌های شرکت Sony برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی آن‌ها است.

وی در بخشی از سخنان خود گفته که PlayStation Studios در شرایط واقعاً خوبی قرار داشته و طی چند سال اخیر هم اوضاع به همین شکل جلو رفته است. موفقیت آثار استودیوهای پلی استیشن در فروش بالا و مواجه شدن با تحسین‌ها به ما اجازه داده که شدیداً روی تولید محتوا سرمایه‌گذاری کنیم.

جیم رایان اعلام کرد که سونی در حال ارتقای استودیوهای خود بوده و در سال گذشته میلادی صاحب پنج استودیو (بلوپوینت گیمز، هوس‌مارک، Nixxes Software، فایراسپرایت و Valkyrie Entertainment)  شده‌ایم و هم‌اکنون مشغول گفت‌وگو با Bungie هستیم و خریدهای بیشتری را نیز در برنامه داریم.

رایان ادامه می‌دهد که بازی‌های در حال ساخت ما دارند بزرگ‌تر، بهتر، زیباتر، غنی‌تر و از لحاظ داستان‌گویی قوی‌تر می‌شوند. این واقعا عالی است و گیمرها به ما می‌گویند که واقعا همین را از پلی استیشن می‌خواهند. حالا باید بگویم که قرار دادن این بازی‌ها در یک سرویس اشتراکی به محض عرضه‌ی آن‌ها، چرخه‌ ارزشمند را می‌شکند. در آن صورت دیگر نمی‌توانیم مثل امروز روی بازی‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. پس این کار را انجام نمی‌دهیم. ما با همان رویکردی جلو می‌رویم که سال‌ها به خوبی برای ما جواب داده است.

PS Studios اکنون شامل ۱۸ استودیو بازی‌سازی اصلی است که به غیر از استودیوهای پشتیبان کمتر شناخته‌شده و بانجی که به‌صورت مستقیم تبدیل به بخشی از خود SIE می‌شود.

در همین حین می‌دانیم که Sony XDev در همکاری با تیم‌های غیراختصاصی، شرایط لازم برای تولید بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 را به وجود می‌آورد. براساس اخبار بازی می‌دانیم که استودیو Firewalk و استودیو Deviation Games از ماه‌ها قبل به همین شکل با همکاری Sony XDev مشغول تولید بازی برای پلی استیشن هستند.

به نظر می‌رسد سونی در سال جاری تقریباً 10 میلیارد دلار برای خرید سایر استودیوهای بازی‌سازی پول کنار گذاشته که در میان آنها می‌توان به استودیوهایی مانند CAPCOM (با ارزش 5.273 میلیارد دلار)، Square Enix (با ارزش بازار 5.553 میلیارد دلار)، SEGA (با ارزش بازار 4.027 میلیارد دلار) و البته KONAMI (با ارزش بازار 8.459 میلیارد دلار) اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا