فناوری اطلاعات

شبکه اجتماعی بی ریل BeReal چیست؟

بی ریل (BeReal) یک شبکه اجتماعی جدید است که گفته می‌شود رقیبی برای اینستاگرام خواهد بود، اما در واقع این یک برنامه برای نمایش خود واقعی است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بی ریل BeReal همانطور که از نامش مشخص است، امکانی را برای شما فراهم می‌کند که واقعی باشید به دور از فیلتر و افکت و در لحظه فرصتی برایتان فراهم می‌کند تا خود واقعی‌تان را به دوستان‌تان نشان دهید.

این شبکه اجتماعی نیز ممکن است ابتدا یا بسیار موفق شود و مورد توجه قرار بگیرد یا از همان ابتدای کار به یک پلتفرم بدون مخاطب تبدیل شود اما ایده‌ی پشت این شبکه بسیار جالب است.

در BeReal هر چند ساعت یک بار برای شما پیام هشداری فرستاده می‌شود که از زمان دریافت پیام به مدت دو دقیقه فرصت دارید خود واقعی‌تان را که مشغول چه کاری هستید به مخاطبان نشان دهید. امکان استفاده از فیلتر یا ادیت ویدیو و عکس وجود ندارد، باید به شکل زنده از خودتان ویدیو بگیرید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

بنابراین BeReal به شما امکان ایجاد و اشتراک گذاری محتوا را برای حداقل دو دقیقه در روز می‌دهد. از همه کاربران خواسته می‌شود تا محتوا را دقیقا در همان زمان به اشتراک بگذارند.

یکی از منحصربه‌فردترین جنبه‌های بی ریل این است که محتوا باید در یک زمان خاص از روز، درست زمانی که برنامه اعلان را ارسال می‌کند، ایجاد شود. به عبارت دیگر، عکس‌هایی که به اشتراک می‌گذارید باید در طول آن دو دقیقه گرفته شوند که شبکه اجتماعی از شما درخواست ایجاد و انتشار می‌کند.

این ایده ترویج اصالت رک و حقیقی بودن است برخلاف سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک که مخاطب از پیش محتوایی را ساخته، ویرایش و تدوین کرده و آنچه را به شما نمایش می‌دهد که از قبل برنامه ریزی و آماده شده است.

BeReal چگونه کار می‌کند؟

 

از لحظه‌ای که اپلیکیشن به کاربران اطلاع می‌دهد تا محتوا را به اشتراک بگذارند، تنها دو دقیقه فرصت دارند تا عکس بگیرند و آن را منتشر کنند. پس از اتمام دو دقیقه، محتوا دیگر قابل انتشار نیست.

عکس را می‌توان با یا بدون موقعیت مکانی به اشتراک گذاشت، همچنین امکان انتشار به صورت عمومی یا خصوصی وجود دارد. اگر عمومی باشد، همه کاربران بی ریل می‌توانند محتوا را ببینند، در حالی که اگر به صورت خصوصی منتشر شود، فقط مخاطبان شما به آن دسترسی خواهند داشت. محتوا روز بعد در همان لحظه‌ای که فرصتی برای گرفتن و اشتراک گذاری یک عکس جدید پیش می‌آید ناپدید می‌شود. کاربران BeReal همچنین می‌توانند روی عکس‌ها نظر بدهند. نظرات نیز با ناپدید شدن عکس ناپدید می‌شوند.

البته چالش‌هایی نیز هرازگاهی راه‌اندازی می‌شوند تا این شبکه اجتماعی را منحصربه‌فردتر و سرگرم‌کننده‌تر کنند.

نحوه ایجاد حساب کاربری بی ریل

  1. مرحله اول: اولین قدم دانلود و نصب اپلیکیشن است که برای هر دو دستگاه iOS و اندروید در دسترس است.
  2. مرحله دوم: سپس باید با وارد کردن شماره تلفن، نام، نام کاربری و تاریخ تولد، حساب کاربری خود را بسازید.
  3. مرحله سوم: در این مرحله لازم است به برنامه اجازه دهید برای شما اعلان ارسال کند. این موضوع بسیار مهم است تا از زمان ارسال پست مطلع شوید زیرا زمان به طور تصادفی هر روز تغییر می‌کند.
  4. مرحله چهارم: به برنامه اجازه دسترسی به دوربین و موقعیت مکانی گوشی خود را بدهید، به خصوص اگر می‌خواهید عکس‌هایی با موقعیت جغرافیایی پست کنید.
  5. مرحله پنجم: مرحله بعدی آپلود عکس پروفایل و همگام سازی مخاطبان خود برای یافتن دوستان و دنبال کردن آنهاست.

چگونه اپلیکیشن BeReal را دانلود کنیم

 

دانلود برنامه بی ریل بسیار ساده است: به App Store در دستگاه iOS یا Play Store در دستگاه Android بروید و BeReal را جستجو کنید. سپس، فقط برنامه را دانلود و نصب کنید.

وقتی صحبت از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شود، مفهوم BeReal اولین در نوع خود است. باید منتظر بمانیم و ببینیم این برنامه چقدر رشد می‌کند و آیا در کنار اینستاگرام، فیس بوک، تیک تاک و توییتر به یکی از پرکاربردترین شبکه‌ها تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا