موبایل

سامسونگ گلکسی M32 5G با دوربین ۴۸ مگاپیکسل معرفی شد

سامسونگ دقایقی پیش از گوشی اقتصادی جدید خود تحت عنوان گلکسی M32 5G با پردازنده‌ی Dimensity 720 و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ مدت‌ها بود که شایعه‌هایی پیرامون یکی از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ می‌شنیدیم که امروز بالاخره شاهد رونمایی از آن بودیم. محصولی که تحت عنوان گلکسی M32 شناخته می‌شود و از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند تا بدین ترتیب سامسونگ به تعداد گوشی‌های اقتصادی ۵G خود در بازار اضافه کند.

شرکت کره‌ای در ماه ژوئن از گوشی گلکسی M32 با پردازنده‌ی هلیو G80 رونمایی کرد که البته آن گوشی از اینترنت ۵G بهره‌مند نبود. از آنجایی که شمار گوشی‌های ۵G روز به روز در حال افزایش است، سامسونگ تصمیم گرفت مدل ۵G این محصول را امروز رونمایی کند.

این گوشی از لحاظ قدرت سخت‌افزاری شرایط بسیار مطلوبی دارد. پردازنده‌ی Dimensity 720 به‌عنوان قلب تپنده‌ی آن ایفای نقش می‌کند و در کنار آن هم ۶/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی هم در نظر گرفته شده است تا بدین ترتیب عملکرد این محصول در انجام بازی‌ها یا کارهای روزمره خوب باشد. لازم به ذکر است کاربران می‌توانند ظرفیت حافظه‌ی داخلی این گوشی را متناسب با نیاز خود تا ۱ ترابایت از طریق کارت حافظه‌ی MicroSD افزایش بدهند.

در بخش نرم‌افزاری از آنجایی که اندروید ۱۲ هنوز رسما رونمایی نشده است، اندروید ۱۱ را با رابط کاربری One UI 3.1 به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض گلکسی M32 5G شاهد هستیم که سامسونگ بنا بر سیاست جدید خود آن را به مدت ۲ سال از لحاظ نرم‌افزاری به سیستم‌عامل جدید آپدیت خواهد کرد. این یعنی گوشی جدید با دریافت اندروید ۱۳ به کار خود پایان خواهد داد. علاوه بر این‌ها، از کیت امنیتی سامسونگ Knox و حالت Alt Z هم در این گوشی پشتیبانی می‌شود که آخری به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با فشردن دوبار کلید پاور، به‌سرعت بین حالت‌های اصلی و خصوصی سوییچ کنند.

گلکسی M32 5G

گلکسی M32 5G، نمایشگری ۶٫۵ اینچی با وضوح +HD دارد که یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی به شکل V در بالاترین قسمت آن قرار دارد. نکته‌ی جالب اینجاست که این گوشی با وجود بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمندتر، در بخش نمایشگر کاملا ضعیف‌تر از گلکسی M32 4G است که نمایشگری ۹۰ هرتزی با وضوح +FHD داشت.

روی پنل پشتی ماژول خاصی را شاهد نیستیم چرا که لنز خود دوربین‌ها با چینشی جذاب روی آن قرار دارند. روی این پنل چهار دوربین تعبیه شده است که شامل ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق می‌شوند. نباید انتظار زیادی از این سیستم دوربین داشت اما برای عکاسی در فضای باز عملکرد این دوربین‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود.

منبع تغذیه‌ای که قرار است انرژی این گوشی را تأمین کند یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که کاربر می‌تواند آن را با شارژر ۱۵ واتی موجود درون جعبه شارژ کند. در این بخش باز هم یک عقب‌گرد را شاهد هستیم چرا که باتری مدل ۴G این گوشی ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بود اما از شارژر کاملا مشابهی بهره می‌برد. البته باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای مدلی در نظر گرفته شده بود که در هند عرضه شد. سامسونگ یک مدل از این گوشی را برای بازار جهانی هم در نظر گرفت که در آن شاهد یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر ۲۵ واتی بودیم. در واقع مدل‌های مختلف این گوشی به شرح زیر است؛

گلکسی M32 5G

  • گلکسی M32 4G مخصوص بازار هندوستان: باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر ۱۵ واتی
  • گلکسی M32 4G مخصوص بازار جهانی: باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر ۲۵ واتی
  • گلکسی M32 5G مخصوص بازار جهانی: باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر ۱۵ واتی

از سایر مشخصات و قابلیت‌های خوب گلکسی M32 5G می‌توان به حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور، پشتیبانی از ۱۲ باند اینترنت ۵G و دو رنگ‌بندی ساده اما زیبای مشکی و آبی اشاره کرد.

از لحاظ شکل ظاهری این گوشی شاید برایتان خیلی آشنا به نظر برسد که درست است. در واقع این گوشی همان گلکسی A32 5G با برندی متفاوت است که سامسونگ در ماه ژانویه از آن رونمایی کرد. محصولی که با قیمت مناسب و قدرت سخت‌افزاری نسبتا رضایت‌بخش راهی بازار شد و عملکرد خوبی هم از خود به نمایش گذاشت.

گلکسی M32 5G

قیمتی که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفت اگرچه در مقایسه با میان‌رده‌ها یا اقتصادی‌های سایر شرکت‌ها بالاتر است اما در مقایسه با محصولات خود سامسونگ خوب ارزیابی می‌شود. شرکت کره‌ای مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی را ۲۰٫۹۹۹ روپیه یا به عبارتی ۲۸۰ دلار / ۲۴۰ یورو قیمت‌گذاری کرد که این میزان برای مدل قدرتمندتر یعنی ۸/۱۲۸ گیگابایتی به ۲۲٫۹۹۹ روپیه یا ۳۱۰ دلار / ۲۶۵ یورو می‌رسد.

گلکسی M32 5G در کشور هندوستان در تاریخ ۲ سپتامبر رسما در دسترس قرار می‌گیرد. اینطور که به نظر می‌رسد باید انتظار عرضه‌ی این محصول به بازار جهانی را هم داشته باشیم منتها اینکه چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد موضوعی است که فعلا به آن پرداخته نشده است و باید منتظر خبرهای بیشتری در این زمینه باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا