تکنولوژی

رونمایی اینتل از پردازنده اختصاصی استخراج بیت کوین

اینتل با معرفی پردازنده Blockscale ASIC، از جزئیات فناوری جدید خود برای هشینگ بلاک چین کارآمد و کاهش اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ شرکت اینتل در روز 4 آوریل، جزئیات مربوط به چیپ استخراج بیت کوین Intel Blockscale ASIC  خود را اعلام کرد. این مدار مجتمع با کاربرد خاص(ASIC)  با تکیه بر سال‌ها تحقیق و توسعه اینتل، قرار است هشینگ با مصرف انرژی کمتر را برای شبکه‌های اجماع اثبات کار به مشتریان ارائه دهد.

Balaji Kanigicherla، معاون اینتل و مدیر کل محاسبات سفارشی در گروه سیستم‌های محاسباتی شتاب‌یافته و گرافیک، در رابطه با این پردازنده می‌گوید:

فعالیت‌ها حول بلاک چین به رشد خود ادامه می‌دهد. این ]دستگاه[ ابزار محاسبات غیرمتمرکز و توزیع شده است و راه را برای مدل‌های تجاری نوآورانه باز می‌کند. برای تقویت این دوره جدید محاسباتی، اینتل محصولاتی را ارائه می‌کند که می‌توانند بدون توجه به محیط عملیاتی مشتری، تعادل بهینه‌ای بین توان عملیات هش و مصرف انرژی بهینه ارائه دهند.

به گفته او «دهه‌ها تحقیق و توسعه اینتل در رمزنگاری، تکنیک‌های هش و مدارهای ولتاژ فوق‌العاده پایین، این امکان را برای برنامه‌های بلاک چین فراهم می‌کند تا قدرت محاسباتی خود را بدون به خطر انداختن پایداری افزایش دهند».

نیاز محاسباتی برای بلاکچین‌هایی که از مکانیزم‌های اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند به دلیل انعطاف‌پذیری و توانایی آن‌ها در مقیاس‌پذیری بدون به خطر انداختن غیرمتمرکز بودن، با سرعت زیادی در حال رشد است.

فضای رو به رشد توان محاسباتی به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. از این رو به فناوری‌های محاسباتی جدیدی نیاز است که می‌توانند نیروی مورد نیاز را به شیوه‌ای با مصرف انرژی کمتر فراهم کنند. این فناوری‌ها همچنین باید به اندازه کافی بادوام باشند تا نگرانی‌های بلندمدت در خصوص ضایعات الکترونیکی را کاهش دهند.

برای الگوریتم‌های اثبات کار که با سیستم‌های مبتنی بر ASIC و هش SHA-256 سازگار هستند، پردازندهASIC Blockscale  اینتل بازده انرژی و قدرت محاسباتی مورد نیاز برای دستیابی به مقیاس‌پذیری و پایداری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، با توجه به ماهیت تراشه‌ای که این فناوری را تأمین می‌کند، اینتل قادر خواهد بود آن را بدون به خطر انداختن عرضه CPU یا GPU های جدید به صورت انبوه عرضه کند.

Jose Rios، مدیر کل بلاک چین و محصولات تجاری در گروه سیستم‌های محاسباتی شتاب دهنده و گرافیک اینتل، در خصوص چنین فناوری‌هایی می‌گوید:

اینتل متعهد به پیشبرد فناوری بلاک چین به شیوه‌ای مسئولانه است و ما مفتخریم که با شرکت‌هایی که در حال ایجاد یک اکوسیستم ارزهای دیجیتال پایدارتر در سطح جهانی هستند، همکاری کرده و محصولاتی برای آن‌ها ارائه می‌دهیم. ASIC Blockscale اینتل نقش مهمی در کمک به شرکت‌های استخراج بیت کوین در دستیابی به اهداف پایداری و مقیاس‌بندی نرخ هش در سال‌های آینده دارد.

ویژگی های کلیدی پردازنده ASIC Blockscale اینتل عبارتند از:
  • پردازنده ASIC اختصاصی  Secure Hash Algorithm-256 (SHA-256)
  • تا 580 گیگاهش بر ثانیه نرخ هش و راندمان انرژی تا 26 J/TH
  • قابلیت سنجش دما و ولتاژ روی تراشه
  • پشتیبانی از حداکثر 256 مدار مجتمع در هر زنجیره
  • مرجع طراحی سخت افزار و پشته نرم افزاری برای شروع سریع توسعه سیستم مشتریان

به گفته اینتل، عرضه ای‌سیک بلاک اسکیل به دست مشتریان در سه ماهه سوم سال 2022 آغاز می‌شود. Argo Blockchain، Block Inc.، Hive Blockchain Technologies  و GRIID Infrastructure  از جمله اولین شرکت‌هایی هستند که سیستم‌های جدید مبتنی بر ASIC  اینتل را توسعه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا