فناوری اطلاعات

راهکارهایی برای بازیابی عکس های پاک شده در اینستاگرام

آپلود فایل‌های ویدیویی و عکس در اینستاگرام اصلا پیچیده نیست، اما با این حال، سناریوی حذف شدن فایل‌‌ عکس‌ها در میان کاربران معمول است. اگر شما نیز با مشکل از دست دادن عکس‌هایتان مواجه هستید، در ادامه این مطلب، روش بازیابی عکس های پاک شده در اینستاگرام شرح داده شده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک عکس‌ها و ویدیوهایی از لحظه‌های به‌خصوص شماست. البته در حال حاضر، پلتفرم اینستاگرام نه تنها برای جنبه‌ی سرگرمی، بلکه برای بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدمات مختلف استفاده می‌شود. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است منجر به حذف شدن پوشه عکس‌های اینستاگرام شما شود. اگر سعی کنید عکس‌ها را درون برنامه بازیابی کنید، خواهید دید که در اپلیکیشن اینستاگرام هیچ گزینه‌ای به‌عنوان Recycle Bin وجود ندارد. هرچند که ابزارهای متعددی برای ریکاوری عکس‌های اینستاگرام وجود دارد که در بازیابی مجدد عکس‌هایتان به شما کمک خواهند کرد. نرم‌افزار Wondershare Recoverit، یکی از این نرم‌افزارهاست که فرایند بازیابی بسیار ساده‌ای دارد و گزینه‌ای مناسب برای باز‌گردانی عکس‌های شما در کم‌ترین زمان ممکن خواهد بود.

بازیابی عکس های پاک شده در اینستاگرام با استفاده از Wondershare Recoverit

بازیابی عکس های پاک شده در اینستاگرام

Wondershare Recoverit یک نرم‌افزار بازیابی عکس است که به شما کمک می‌کند اطلاعات از دست‌رفته را از هر دستگاه ذخیره‌سازی با نرخ بازیابی ۹۶ درصد بازیابی کنید. استفاده از این نرم‌افزار آسان است و فرمت‌های مختلف عکس از جمله PNG، JPG، GIF، BMP، PSD، TIF، DNG، RAW و غیره را بازیابی می‌کند.

نرم‌افزار Wondershare Recoverit دارای یک الگوریتم پیشرفته بازیابی فایل است که به شما کمک می‌کند عکس‌هایتان را بدون افت کیفیت بازیابی کنید. علاوه بر این، با دستگاه‌های مختلف سازگار است و به‌طور یکپارچه در هر دو سیستم عامل ویندوز و مک عمل می‌کند.

در ادامه، می‌توانید مراحل بازیابی عکس های پاک شده در اینستاگرام را دنبال کنید.

مرحله ۱: محل حذف شدن عکس‌ها را مشخص کنید و برای شروع فرایند بازیابی روی گزینه Start کلیک کنید.

مرحله ۲: محل ذخیره عکس را اسکن کنید. نرم‌افزار Recoverit اسکن بازیابی را انجام می‌دهد و پس از فرآیند اسکن، می‌توانید پیش نمایش عکس‌ها را مشاهده کنید. به‌خاطر داشته باشید که اندازه فایل سرعت اسکن را تعیین می‌کند.

مرحله ۳: عکس‌های حذف‌شده اینستاگرام را بازیابی کنید. قبل از بازیابی عکس، پیش‌نمایش عکس‌ها را بررسی کنید و عکس‌هایی را که می‌خواهید بازیابی شوند انتخاب کنید. سپس، روی گزینه «Recover» کلیک کنید تا عکس‌ها بازگردانی شوند. در نهایت، فایل‌ها را در محلی امن ذخیره کنید.

نرم‌افزار Recoverit Photo Recovery طی مراحل ذکرشده، به شما کمک می‌کند تا عکس‌های پاک‌شده‌تان را به راحتی بازیابی کنید. همچنین، تصویر کوچک فایل‌های تصویری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و از پیش نمایش داده‌های قابل بازیابی پشتیبانی می‌کند.

نحوه مشاهده عکس‌های حذف‌شده اینستاگرام در آیفون

بازیابی عکس های پاک شده در اینستاگرام

اولین روشی که معرفی شد، ویژ‌ه کاربران سیستم‌های رایانه شخصی یا گوشی‌های اندرویدی با کارت حافظه SD بود. اما دو راه‌حل قابل اجرا برای بازیابی عکس های حذف شده در اینستاگرام برای کاربران iOS و دستگاه‌های آیفون وجود دارد.

روش اول: چگونگی مشاهده عکس‌هایی که به‌تازگی حذف شده اند

دستگاه‌های آیفون دارای قابلیتی هستند که مستقیماً عکس‌ها را پاک نمی‌کنند. بلکه عکس‌های حذف‌شده به مدت ۳۰ روز در پوشه Recently Deleted نگه می‌شوند. بنابراین این احتمال وجود دارد که عکس‌های اینستاگرام حذف‌شده را در پوشه Recently Deleted پیدا کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای مشاهده عکس های حذف شده از Recently Deleted آورده شده است:

  • برنامه Photos را باز کنید.
  • به بخشAlbums بروید و پوشه Recently Deleted را جستجو کنید.
  • فایل‌هایی که در ۳۰ روز گذشته حذف شده اند در پوشه Recently Deleted قرار دارند. ممکن است عکس‌های حذف شده اینستاگرام را در این پوشه پیدا کنید.

روش دوم: بازیابی عکس های حذف شده از طریق قابلیت Archive اینستاگرام

همچنین، می‌توانید از طریق قابلیت آرشیو اینستاگرام به دنبال عکس‌های حذف‌شده اینستاگرام بگردید. در سال ۲۰۱۷ قابلیتی به پلتفرم اینستاگرام اضافه شد که به آرشیو پست‌ها و استوری‌ها معروف است. آرشیو اینستاگرام محل بایگانی عکس‌های شما است و  تا زمانی که عکس‌ها را به‌صورت دستی حذف نکنید، در دسترس خواهند بود. در ادامه، مراحل بازیابی عکس های حذف شده در اینستاگرام از طریق قابلیت آرشیو اینستاگرام ذکر شده است:

  • وارد حساب اینستاگرام خود شوید.
  • در صفحه پروفایل حساب، نماد «Archive» در گوشه سمت راست بالای صفحه قابل مشاهده است
  • روی Archive کلیک کنید. عکس‌هایی که اخیرا آپلود کرده اید، نمایش داده می‌شوند.

روش‌های دیگر برای بازیابی عکس های پاک شده در اینستاگرام

به غیر از روش‌هایی که در بالا معرفی شدند، چند روش فرعی ساده برای بازیابی تصاویر پاک شده اینستاگرام وجود دارد:

جستجو در گالری دستگاه

به جای جستجو روشی برای بازیابی عکس های پاک شده در اینستاگرام، گالری گوشی‌تان را بررسی کنید. زمانی که با استفاده از دستگاه اندرویدی عکسی را در اینستاگرام آپلود می کنید، یک کپی از عکس در گالری شما، در پوشه اینستاگرام ذخیره می‌شود. همین مورد برای iOS نیز صدق می کند. در برنامه Photos، چندین آلبوم دارید و پوشه اینستاگرام نسخه پشتیبان از فایل‌های شما را نگهداری می‌کند..

در بخش file manager عکس‌های حذف‌شده را جستجو کنید

در سیستم‌عامل اندروید برنامه file manager را باز کنید و به پوشه pictures بروید و پوشه اینستاگرام را پیدا کنید. این احتمال وجود دارد که عکس‌های حذف شده در این پوشه باقی مانده باشد.

Google Photos و iCloud را بررسی کنید

گوشی شما عکس‌هایی را که از طریق اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید نگه‌داری می‌کند و سیستم عامل Google Photos به‌طور خودکار از عکس‌ها نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. بنابراین، اگر نتوانستید عکس‌ها را در پوشه اینستاگرام پیدا کنید، Google Photos را بررسی کنید. اگر کاربر iOS هستید، iCloud را برای یافتن تصاویر حذف‌شده جستجو کنید. با وجود اینکه تصاویر در فرمت خام (ویرایش نشده) در گوگل درایو ثبت می‌شوند، به هرحال می‌توانید عکس‌های پاک‌شده اینستاگرام را از این طریق بازیابی کنید. همچنین، می‌توانید از سرویس Google Drive برای بازیابی ویدیوهای حذف‌شده استفاده کنید.

نحوه حذف تصاویر در اینستاگرام

اینستاگرام یک رسانه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس و متعلق به شرکت فیس‌بوک است. این پلتفرم توسط کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کریگر (Mike Krieger) در سال ۲۰۱۰ برای سیستم‌عامل iOS راه‌اندازی شد. نسخه‌ی سازگار با دستگاه‌های اندرویدی نیز حدود نیم‌سال بعد منتشر شد.

اگر عکسی را در حساب اینستاگرام آپلود کرده اید، اما اکنون به‌دلایل خاصی می‌خواهید آن را حذف کنید. می‌توانید عکس‌ها را مستقیماً از طریق اپلیکیشن اینستاگرام روی دستگاه آیفون یا گوشی اندرویدی حذف کنید.

برای حذف یک پست در اینستاگرام، برنامه را باز کنید. روی آیکون پروفایل، که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید تا عکس‌های موجود در فید شما ظاهر شوند.

  • پستی را که می‌خواهید حذف کنید باز کنید.
  • روی علامت «سه نقطه» که در گوشه سمت راست بالای تصویر قرار دارد ضربه بزنید.
  • حذف را تایید کنید و عکس را از اینستاگرام حذف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا