فناوری اطلاعات

افزایش سرعت اینترنت ایران در جدیدترین گزارش Speedtest

به تازگی جدیدترین گزارش Speedtest از وضعیت اینترنت ثابت و همراه در ایران منتشر شده که از افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت ماندن وضعیت اینترنت ثابت حکایت دارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ وب‌سایت Speedtest لیست رده‌بندی کشورها از نظر وضعیت اینترنت را در ماه گذشته میلادی منتشر کرده است. با نگاهی به این آمار و ارقام می‌توان دریافت که سرعت اینترنت در ایران اندکی بهبود یافته اما جایگاه کشورمان در این لیست تغییر چندانی نکرده است.

بر این اساس بخش اینترنت ثابت ایران کماکان در جایگاه 145 قرار دارد و این در حالی است که رتبه کشورمان در زمینه اینترنت همراه با 6 پله صعود به جایگاه 74 رسیده است.

همچنین میانگین سرعت اینترنت همراه جهانی در گزارش ماه مارس به 29.96 مگابیت‌ بر ثانیه رسیده است. میانگین سرعت اینترنت ثابت جهانی هم با افزایش همراه بوده و از 60.76 مگابیت‌ بر ثانیه به 62.52 مگابیت‌ بر ثانیه رسیده است.

سرعت اینترنت ایران

بر اساس آخرین گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت در ایران افزایش ناچیزی را تجربه کرده و از 9.78 مگابیت‌ بر ثانیه به 9.95 مگابیت‌ بر ثانیه با تاخیر 30 میلی ثانیه رسیده است. اما همانطور که گفته شد جایگاه ایران در جدول تغییری پیدا نکرده و همچنان در رتبه 145 جهان قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده که میانگین جهانی سرعت اینترنت ثابت برابر 62.52 مگابیت‌ بر ثانیه با تاخیر 10 میلی‌ثانیه است.

اما اسپید تست اعلام کرده که در ماه گذشته سرعت اینترنت همراه در ایران افزایش یافته و از 22.42 مگابیت‌ بر ثانیه به 24.90 مگابیت‌ بر ثانیه رسیده است. همچنین در این شاخص رتبه کشورمان با 6 پله صعود به جایگاه 74 جهان رسیده است.

سرعت اینترنت ایران

در جزئیات گزارش ماه مارس اسپید تست میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران 24.90 مگابیت‌ بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل 9.39 مگابیت‌ بر ثانیه ذکر شده و تاخیر هم برابر 33 میلی‌ثانیه عنوان گردیده است.

در مقام مقایسه، میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه جهانی برابر 29.96 مگابیت‌ بر ثانیه است و میانگین جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل هم چیزی حدود 8.70 مگابیت‌ بر ثانیه برآورد شده و میزان تاخیر هم 29 میلی‌ثانیه گزارش گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا