گیم

تاریخ عرضه کنسول PS5 Slim مشخص شد

به تازگی جزئیات جدیدی از نسخه Slim کنسول پلی استیشن 5 سونی منتشر شده است. به نظر می‌آید شرکت ژاپنی تصمیم گرفته نسخه باریک از این کنسول گیمینگ محبوب را با طراحی جدید روانه بازار کند. همچنین کنسول PS5 Slim به تراشه جدیدی مجهز شده و در فصل سوم سال آینده میلادی به دست گیمرها می‌رسد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ سونی همواره بعد از عرضه یک نسخه از پلی استیشن، مدل باریک و یا به اصطلاح Slim را جایگزین مدل اولیه می‌کند. در حالی که برخی کاربران موفق شده‌اند نسخه جمع و جوری از کنسول گیمینگ سونی را بسازند اما هنوز سونی به صورت رسمی در مورد مدل Slim این کنسول چیزی نگفته است.

بسیاری از کاربران از اندازه نسبتاً بزرگ کنسول پلی استیشن 5 ناراضی بوده و مشتاقانه منتظر عرضه نسخه جمع و جورتر این کنسول توسط سونی هستند.

هرچند اخیراً وزارت ارتباطات و مخابرات ژاپن نسخه‌ جدید پلی استیشن 5 سونی را تایید کرده است اما به نظر نمی‌آید که این شرکت به این زودی‌ها برنامه‌ای برای عرضه نسخه اسلیم کنسول محبوب گیمینگ خود داشته باشد.

با این حال گزارش‌های جدید حاکی از آن است که پلی استیشن 5 اسلیم در سه ماهه سوم سال 2023 در دسترس کاربران خواهد بود. سونی نسخه اسلیم این کنسول را مجدد طراحی کرده و اندازه و وزن آن را تا حد زیادی کاهش داده است.

پیش از این یک یوتیوبر معروف موفق شده نسخه اسلیم کنسول گیمینگ پلی استیشن 5 را طراحی و تولید کند که نسبت به نسخه فعلی ابعاد بسیار کمتری دارد.

علاوه بر این شایعه شده بود که سونی قراردادی را به منظور تولید تراشه‌های 5 نانومتری TSMC امضا کرده است. طبق این قرارداد، سونی تراشه‌های 5 نانومتری را جایگزین تراشه‌های 7 نانومتری خود در کنسول‌های پلی استیشن 5 کرده و در مدل‌های اسلیم وارد میدان خواهد کرد.

این منابع ادعا می‌کنند که PS5 Slim در سال 2023 یعنی چیزی در حدود 2 سال دیگر وارد بازار خواهد شد. زمان اعلام شده برای عرضه PS5 Slim با تاریخ قرارداد سونی و TSMC سازگار بوده و همچنین با تاریخی که سونی بعد از عرضه نسخه اولیه پلی استیشن مدل اسلیم را عرضه می‌کند نیز هماهنگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا