تکنولوژی

ایران در صدر زیست‌بوم های فناوری و نوآوری منطقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بیش از ۱۰ هزار استارت اپ در کشور داریم که جزو برترین استارت اپ‌های منطقه هستند و باعث می‌شوند که زیست بوم فناوری و نوآوری ایران در صدر منطقه باشد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید سردار عمر زاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان از نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت، با اشاره به آغاز سرفصل تازه‌ای از همکاری با کشورهای همسایه مبتنی بر نوآوری و فناوری گفت: ایران عزم خود برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری جزم کرده و اقتصاد دانش بنیان، خلاق و نوآور را محور خود قرار داده است.

وی با بیان این‌که توسعه اقتصاد نوآور و خلاق جزو اولویت‌های کشور قرار گرفته است، گفت: اکنون یکی از محورهای تعامل با کشورهای همسایه و حضور در عرصه بین‌المللی، محصولات، خدمات و فناوری‌هایی است که توسط شرکت دانش‌بنیان و خلاق عرضه شده است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت خلاق گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار استارت اپ در کشور داریم که در حوزه‌های گوناگون، در حوزه فناوری جزو برترین استارت اپ‌های منطقه هستند و زیست بوم فناوری و نوآوری ایران را در صدر بهترین هستند.

ستاری با بیان این‌که ایران بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه در حوزه زیست‌فناوری را داراست، ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد داروهای کشور با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور تولید می‌شود. اکنون توانمندترین شرکت‌های دانش‌بنیان زیست فناوری منطقه را داریم که به سایر کشورها صادرات دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش آفرینی نسل نوین کارآفرین و جوان در اقتصاد کشور گفت: زیست بوم فناوری و نوآوری، توسط جوانان دانش آموخته و خلاق ایرانی توسعه یافته و بخش کوچکی از دستاوردهای آنان را در حوزه‌های گوناگون فناوری از تجهیزات آزمایشگاهی، پزشکی و تخصصی تا محصولات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عرضه شده است. دستاوردهایی که می‌تواند محور همکاری‌های مشترک قرار بگیرد و آمادگی داریم تا در این مسیر جدید، روند تازه‌ای از فناوری را آغاز کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، اشتراکات فرهنگی، تاریخی و بومی دو کشور را زمینه ساز توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: دولت‌ها باید زمینه را برای تعامل و هم‌افزایی فناورانه کارآفرینان، متخصصان و فناوران دو طرف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در این مسیر، آماده‌ایم تا زمینه‌سازی لازم را صورت دهیم. کشور ازبکستان دارای فرهنگ و تاریخی غنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا