فناوری اطلاعات

امسال بیش از 5 میلیارد تراکنش در مرکز تبادل اطلاعات انجام شده است

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 5 میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسیده است، گفت: حدود 2 میلیارد و 220 میلیون آن متعلق به گذرگاه خدمات دولت (GSB) و حدود 3 میلیارد آن به گذرگاه خدمات عمومی دولت (PGSB) تعلق دارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، جواد موحد معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مجموع تراکنش‌های ثبت شده در مرکز ملی تبادل اطلاعات از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: بیش از پنج میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسیده است که حدود دو میلیارد و 220 میلیون آن متعلق به گذرگاه خدمات دولت (GSB) و حدود سه میلیارد آن به گذرگاه خدمات عمومی دولت (PGSB) تعلق دارد.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه گذرگاه خدمات دولت به عنوان بستری است که وظیفه‌ پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی را به عهده دارد، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات آماری به دست آمده از مرکز ملی تبادل اطلاعات، گذرگاه خدمات دولت در شاخص سرویس‌های ارائه شده، شاهد افزایش 95 سرویس جدید در دی ماه است. بنابراین بدین ترتیب تا پایان دی ماه بیش از 1600 سرویس توسط مرکز ملی تبادل به دستگاه‌های دولتی ارایه شده است که با اضافه شدن دو دستگاه جدید به مجموع دستگاه‌های سرویس‌دهنده، از ابتدای سال 1401 تا ابتدای بهمن ماه در مجموع 77 دستگاه سرویس دهنده در گذرگاه خدمات دولت (GSB) به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: این در حالی است که تعداد 319 دستگاه سرویس‌گیرنده در این بستر وجود دارند که نسبت به اخذ سرویس‌های استعلامی اقدام می‌کنند و همچنین بیش از 680 کسب و کار و دستگاه دولتی از گذرگاه عمومی خدمات دولت(PGSB) سرویس می گیرند.

موحد، با بیان اینکه سرویس‌دهنده‌های برتر به طور معمول از ابتدای سال جاری سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ملی پست به شمار می روند، اظهار کرد: سرویس گیرنده‌های برتر نیز شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی هستند و خدمات استعلام هویتی ثبت احوال، سرویس شاهکار و سرویس استعلام واکسن وزارت بهداشت نیز پرکاربرترین‌های GSB را تشکیل می‌دهند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه گذرگاه خدمات عمومی دولت نیز به طور ویژه بر ارایه خدمات و استعلام‌های بین دستگاه‌های اجرایی با کسب‌وکارها یا خدمات بین دستگاهی تمرکز دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 666 دستگاه سرویس گیرنده و 44 دستگاه سرویس دهنده در گذرگاه خدمات عمومی دولت به فعالیت می‌پردازند که تعداد 359 سرویس توسط PGSB به متقاضیان خدمات استعلامی ارائه می‌شود. بررسی اطلاعات آماری نشان می‌دهد، برترین دستگاه‌های سرویس‌دهنده در PGSB شامل وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران هستند.

 مرکز تبادل اطلاعات

وی افزود: بیشترین سرویس‌گیرنده‌های این گذرگاه را نیز وزارت آموزش و پرورش، شرکت ایده گزین ارتباطات روماک (اسنپ) و شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) تشکیل می‌دهند. در همین راستا، سرویس‌ استعلام بیماری کرونا سکوی ایران من نسخه آموزش و پرورش وزارت کشور، سرویس استعلام بیماری کرونای سکوی ایران من وزارت کشور و سرویس QR کد اربعین وزارت کشور، پرکاربردترین خدمات دی ماه گذرگاه خدمات عمومی دولت را تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا