کامپیوتر

اس اس دی 990 پرو سامسونگ با سرعت 7450 مگابایت‌ بر ثانیه معرفی شد

سامسونگ به‌تازگی از نسل بعدی اس اس دی های خود با نام 990 Pro رونمایی کرد. گفته می‌شود SSD پرچم‌دار کره‌ای‌ها سرعت بسیار بالایی داشته و در مصرف انرژی بهینه‌ عمل می‌کند. همچنین به اعتقاد سامسونگ، SSD‌های ۹۹۰ پرو تا جایی که فناوری PCIe 4.0 اجازه می‌دهد، سریع هستند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ می‌خواهد به‌زودی از SSDهایی با فناوری PCIe 5.0 رونمایی کند اما باید گفت که اس اس دی های جدید از فناوری PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ اعلام کرده که SSD‌های سری ۹۹۰ پرو تا جایی که فناوری PCIe 4.0 اجازه می‌دهد، سریع بوده و دیگر هیچ SSD مجهز به فناوری PCIe 4.0 از سری ۹۹۰ پرو سریع‌تر نخواهد بود.

سامسونگ امیدوار است عملکرد بهتری را برای بازی‌های PC و کنسول، محتوای 4K و 8K و سایر موارد استفاده سنگین از داده با SSD جدید خود ارائه دهد.

سرعت SSD 990 پرو سامسونگ طبق ادعای شرکت از لحاظ خواندن و نوشتن به ترتیب به ۷۴۵۰ و ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این میزان برای ۹۸۰ پرو به ترتیب برابر ۷۰۰۰ و ۵۱۰۰ مگابایت بود.

سرعت خواندن و نوشتن تصادفی هم در این SSD تازه‌وارد به ترتیب به ۱۴۰۰K و ۱۵۵۰K فعالیت ورودی و خروجی در هر ثانیه می‌رسد. طبق گفته‌های سامسونگ، این اس اس دی در مجموع چیزی در حدود ۵۵ درصد از SSD قبلی سامسونگ بهتر است.

علاوه بر این‌ SSD 990 پرو سامسونگ از لحاظ مصرف انرژی هم در وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با نسل قبلی قرار دارد. طبق گفته‌ کره‌ای‌ها، SSD جدید حدود ۵۰ درصد بهینه‌تر از سری ۹۸۰ پرو است.

سامسونگ در ساخت این SSD از طراحی جدید با پوششی از جنس نیکل بهره برده و همچنین از یک پوشش برای پخش گرمای تولید شده استفاده می‌کند تا SSD عملکرد بهینه‌تری داشته باشد.

محصول جدید از فناوری Dynamic Thermal Guard سامسونگ بهره می‌برد تا دمای خود را بهینه کند. یک نسخه‌ دیگری هم از این SSD تولید شده که به هیت سینک خنک‌کننده و نورپردازی RGB مجهز شده است.

ظاهراً این SSDها در دو مدل ۱ و ۲ ترابایتی با قیمت ۱۸۰ و ۳۱۰ دلار در ماه اکتبر (آبان) در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. شرکت کره‌ای قصد دارد یک مدل ۴ ترابایتی هم از این سری تولید و در سال آینده میلادی راهی بازار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا