فناوری اطلاعات

استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای توسعه اشتغال بانوان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده و فضای مجازی گفت: معتقدیم که فناوری اطلاعات یک فناوری راهبردی است و می تواند همه جنبه های زندگی جامعه را متحول کند

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، در جلسه شورای معاونین که بخشی از آن به معارفه دکتر سیده فاطمه موسوی، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات اختصاص داشت با تأکید بر اینکه موضوع خانواده-محوری برنامه‌ها موضوع بسیار مهمی است گفت: امیدوارم با حضور ایشان توجه به موضوع خانواده در برنامه‌های وزارت ارتباطات پررنگ شود.

وی با اشاره به تأثیر خانواده‌ها در مجموعه وزارت ارتباطات گفت: اگر همکاران ما در وزارت ارتباطات از خانواده‌ای با کانون گرم و شاداب و سرزنده برخوردار باشند می‌توانند با دلگرمی بیشتری به وظایف خود در مجموعه وزارتخانه عمل کنند و در مقابل اگر وزارتخانه نیز به نیازمندی‌های خانواده همکاران توجه ویژه‌ای داشته باشد، آنها نیز نقش و وظایف خود را به شکل بهتری انجام خواهند داد.

زارع پور با بیان اینکه این مسئله از یک نگاه و منظومه فکری نشات گرفته است که خانواده محور و کانون است گفت: باید خانواده‌ها احساس کنند که وزاتخانه برای آن‌ها ارزش قائل است و برای آن‌ها برنامه دارد.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و فضای مجازی برای رشد و ارتقای جامعه افزود: فضای مجازی در عین حال که فرصت‌های بی‌نظیری را برای ایجاد تحول و توسعه در همه بخش‌های جامعه ایجاد کرده است، ظرفیت ایجاد چالش برای افراد به‌ویژه کودکان و نوجوان را نیز دارد که تنها راه مدیریت این چالش‌ها در بلند مدت، فرهنگ‌سازی در سنین پایین و توجه جدی و ویژه به نقش خانواده‌ها در تبیین و ترویج فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی و فرهنگ استفاده صحیح از این ابزارها برای کودکان است.

وی در ادامه از مشاور خود در امور بانوان و خانواده خواست تا با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند. استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای توسعه اشتغال بانوان نیز از دیگر انتظارات وزیر ارتباطات از مشاور امور بانوان و خانواده بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

پیش از سخنان وزیر ارتباطات، سیده فاطمه موسوی، مشاور امور بانوان و خانواده ابراز امیدواری کرد که دفتر امور بانوان از یک محل تشریفاتی صرف برای برگزاری اتفاقات و رویدادهای مناسبتی خارج و به سمت حکمرانی خانواده محور پیش برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا