تکنولوژی

آنتی ویروس Microsoft Defender Preview برای ویندوز و اندروید منتشر شد

سرانجام مایکروسافت نسخه جدید و رایگان آنتی ویروس خود با نام Microsoft Defender Preview را برای پلتفرم ویندوز و اندروید منتشر کرده و در دسترس کاربران قرار داده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ البته این برنامه فعلا برای کاربران آمریکایی منتشر شده و پس از طی مراحل آزمایشی به‌زودی در سایر مناطق دنیا عرضه شود. اما کاربران سایر کشورها می‌توانند برای تست این آنتی ویروس رایگان از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی به کشور آمریکا استفاده کنند.

مایکروسافت دیفندر نرم‌افزار اختصاصی این شرکت برای مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها بوده که پیش‌تر با همین نام در ویندوز موجود بود و اکنون با ظاهر جدید و امکانات بیشتر به صورت برنامه‌ای جداگانه بر روی دو پلتفرم ویندوز و اندروید در دسترس کاربران قرار گرفته است.

نسخه پیش‌نمایش جدید مایکروسافت دیفندر به شما امکان می‌دهد امنیت را نه تنها برای دستگاه فعلی‌تان، بلکه برای همه دستگاه‌های متصل به یک حساب مایکروسافت مدیریت کنید. در صفحه خانگی این نرم‌افزار خلاصه‌ای از وضعیت ایمنی همه دستگاه‌های شما قابل مشاهده است.

با کلیک روی این پنل می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره وضعیت هر دستگاه ببینید. به‌علاوه، می‌توانید تعداد اپلیکیشن‌ها، لینک‌ها (در اندروید) و فایل‌هایی را که (در ویندوز) در 24 ساعت گذشته اسکن شده‌اند، مشاهده کنید.

در نسخه ویندوز قابلیت بررسی تنظیمات چیزهایی مثل محافظت در برابر ویروس و تهدیدات یا باج‌افزارها هم وجود دارد. همچنین، اگر بخواهید می‌توانید سوابق امنیتی سیستم‌های خود را بررسی کنید تا تهدیدات گذشته را ببینید.

بعید است این نرم‌افزار جایگزین بخش Windows Security در سیستم عامل ویندوز شود بلکه این برنامه نقش مکمل را برای این قابلیت ویندوز بازی خواهد کرد و قابلیت‌های مختلف را از طریق یک رابط کاربری تازه و یکپارچه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آنتی ویروس Microsoft Defender Preview برای ویندوز و اندروید

اما در دستگاه های اندرویدی، این برنامه اطلاعات بیشتری ارائه داده و بر لینک‌های وب را که در یک دستگاه اندرویدی به آن دسترسی دارید، نظارت می کند. این سرویس همچنین فایل های دانلود شده در دستگاه را بررسی کرده تا مطمئن شود که بدافزار نیستند و اگر چیزی مشکوک پیدا کند با ارسال یک نوتیفیکیشن کاربر را از وجود خطر آگاه می‌کند.

شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی Microsoft Defender Preview را قابلیت نمایش وضعیت همه دستگاه‌های متصل را به‌صورت یک‌جا دانست. البته برای استفاده از این نرم‌افزار به یک حساب کاربری مایکروسافت نیاز دارید.

اما برای دانلود نسخه پیش‌نمایش Microsoft Defender می‌توانید در ویندوز به فروشگاه استور مایکروسافت مراجعه کرده و در پلتفرم اندروید هم با رجوع به فروشگاه گوگل پلی آخرین نسخه این برنامه را نصب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا