تکنولوژی

اپل به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان تبدیل شد

در یک دستاورد پیشگامانه، اپل به اولین شرکت سهامی عام تبدیل شد که یک روز معاملاتی را با ارزش بازار قابل توجه 3 تریلیون دلار به پایان رساند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ با افزایش 2.31 درصدی سهام خود در روز جمعه، این غول فناوری شاهد یک جهش استثنایی بود و سهام آن در سال جاری نزدیک به 46 درصد افزایش یافت. این نقطه عطف قابل توجه با توجه به اینکه ارزش بازار اپل در ژانویه 2022 به طور موقت از 3 تریلیون دلار فراتر رفت، اما در آن سطح بسته نشد، مهم تر است.

قوی تر از حد انتظار: عملکرد انعطاف پذیر اپل، تقویت اعتماد سرمایه گذاران نیروی محرکه موفقیت چشمگیر اپل در بازار سهام در سال 2023 محصول پرچمدار آن یعنی آیفون بوده است.

از زمان معرفی آن توسط استیو جابز فقید در سال 2007، آیفون نقشی اساسی در سفر باورنکردنی اپل ایفا کرده است. با فروش تجمعی بیش از 2 میلیارد دستگاه، آیفون همچنان سهم عمده ای در درآمد سالانه این شرکت دارد و تقریباً نیمی از آن را تشکیل می دهد. تسلط اپل در بازار گوشی های هوشمند هم در ایالات متحده و هم در چین مشهود است.

در ایالات متحده، تمام پنج گوشی هوشمند پرفروش متعلق به آیفون هستند و بیش از 50 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. به طور مشابه، در بازار چین، آیفون دارای یک مزیت قابل توجه است و چهار نقطه از پنج نقطه اول را به خود اختصاص داده است. با وجود چالش های اخیر بازار، اپل انعطاف پذیری خود را حفظ کرده است.

در سه ماهه دوم سال مالی 2023، درآمد آیفون به رقم چشمگیر 51.334 میلیارد دلار رسید که از عملکرد مشابه در سال گذشته فراتر رفت و رکورد جدیدی را برای یک سه ماهه ثبت کرد. در حالی که تمرکز صنعت فناوری به سمت هوش مصنوعی (AI) متمرکز شده است، اپل مسیر خود را با تأکید محدود بر فناوری در حال ظهور دنبال کرده است.

این امر اپل را از رقبای خود مانند مایکروسافت، گوگل، انویدیا و متا که با تمام وجود از هوش مصنوعی استقبال کرده اند، متمایز می کند. شایان ذکر است، چهار شرکت آمریکایی دیگر از جمله آلفابت، مایکروسافت، آمازون و انویدیا در حال حاضر ارزشی بیش از یک تریلیون دلار دارند. موفقیت اپل را می توان به ترکیبی از عوامل نسبت داد، از جمله عرضه اخیر Apple Vision Pro مورد انتظار، یک هدست واقعیت افزوده (AR) که قرار است سال آینده با قیمت 3499 دلار به فروش برسد.

با این نسخه، اپل قصد دارد صنعت AR را متحول کند. سود سه ماهه قوی‌تر از حد انتظار این شرکت در ماه می، اعتبار آن را در بین سرمایه‌گذاران تقویت کرد. علیرغم کاهش جزئی در فروش و سود، عملکرد اپل انعطاف پذیری را نشان داد و موقعیت خود را به عنوان یک رهبر صنعت فناوری مجدداً تأیید کرد. همانطور که اپل به نوآوری و تصاحب سهم بازار ادامه می دهد، آماده است تا مسیر چشمگیر خود را حفظ کند و آینده فناوری را با محصولات پیشگامانه و وفاداری بی دریغ مشتری شکل دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا