گیم

جزئیات بازی‌های آینده‌ی برای ایکس‌باکس

ایکس‌باکس سال بسیار خوبی را از نظر بازی‌های انحصاری پشت سر گذاشته است و استودیوهای مختلف داخلی آن فعالیت قابل‌توجهی داشته‌اند. با توجه به اینکه در این سال مایکروسافت استودیوهای زیادی خریداری کرده و تعداد استودیوهای داخلی خود را بسیار افزایش داده، به نظر می‌رسد این روند در سال‌های آتی هم ادامه داشته باشد. به نظر می‌رسد اطلاعاتی غیررسمی از چند پروژه‌ی آینده‌ی استودیوهایی از جمله کامپالشن گیمز و آبسیدین فاش شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ استودیو کامپالشن (Compulsion) که برای توسعه‌ی بازی We Happy Few شناخته می‌شود، در اوایل مسیر مایکروسافت برای جذب استودیوهای جدید توسط این شرکت تصاحب شد. به‌تازگی سایت ویندوز سنترال گزارش جدیدی را از پروژه‌ی بعدی این استودیو فاش کرده است. این گزارش که توسط جز کوردن منتشر شده، اشاره می‌کند که بازی بعدی این استودیو در حال حاضر با نام رمز پروژه‌ی Midnight (نیمه‌شب) در حال توسعه است. طبق این گزارش، پروژه‌ی Midnight یک بازی اکشن سوم شخص است که در جهانی تخیلی و تاریک جریان دارد.

می‌توانید بعضی از طرح‌های مفهومی این بازی را در پایین مشاهده کنید. این تصاویر شخصیت اصلی بازی را در کنار انسان‌نماهای هارپی‌-مانند عجیبی نشان می‌دهند که به نظر می‌رسد طی جهش‌های فراوان به این وضعیت درآمده‌اند. در سمت چپ، می‌توانیم چیزی را ببینیم که به نظر می‌رسد خانه‌هایی به سبک آشیانه یک هارپی (یک موجود خیالی به شکل پرنده است که چهره‌ای شبیه به یک زن دارد) هستند که بر فراز یک درخت ساخته شده‌اند. Midnight به‌عنوان یک داستان «بلوغ» توصیف شده که برگرفته از الهاماتی عمیق از جنوب آمریکا است. بازی دارای جادو و جانوران خارق‌العاده بزرگ با حال و هوای قوی گوتیک جنوبی است. این بازی یک تجربه‌ی تماما تک‌نفره‌ است و به‌عنوان یک بازی با داستانی قوی توصیف شده است.

جز کوردن اشاره می‌کند که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره‌ی زمان عرضه‌ی پروژه‌ی Midnight ندارد اما انتظار دارد که در چند سال آتی شاهد معرفی یا حتی عرضه‌ی کامل آن باشیم. البته، می‌گوید که این قضیه به میزان جاه‌طلبی استودیو کامپالشن و رشد تعداد کارمندان آن‌ها هم بستگی دارد.

با این حال، پروژه‌ی Midnight تنها اثری نبود که در این گزارش به آن اشاره شده است. مدتی پیش جف گراب در برنامه‌ی هفتگی خود به یکی از پروژه‌های جدید آبسیدین اشاره کرده بود که توسط جاش سایر (Josh Sawyer) هدایت و توسط تیم کوچک‌تری توسعه‌ داده می‌شود. جاش سایر به خاطر خلق احتمالا بهترین بازی فال‌اوت یعنی فال‌اوت نیو وگاس و البته Pillars of Eternity شهرت زیادی دارد.

بر اساس این گزارش، نام این پروژه در حال حاضر Pentiment است. «پنتیمنتو» (یا توبه) اصطلاح خاصی در نقاشی است. گاهی اوقات نقاش به‌صورت ناگهانی و شاید حتی عمدی در مراحل اولیه کار نظر خود را عوض کند و طرح و موضوعی را که شروع کرده تغییر دهد و روی چیزی دیگری کار کند و این کار را به جای یک بوم جدید روی همان بوم قبلی انجام دهد. در این هنگام در لایه‌هایی زیرین اثر تصویری محو از موضوع قبلی دیده می‌شود. چنین چیزی در تابلوی معروف گیتاریست پابلو پیکاسو قابل‌مشاهده است. نام فعلی این پروژه به احتمال زیاد اشاره‌ای به این تکنیک دارد.

ایکس‌باکس

درباره‌ی فضای بازی گفته شده که این بازی در اروپای قرن ۱۶ میلادی جریان دارد و شما در نقش یک کارآگاه باید ماجرای پشت یک قتل وحشتناک را کشف کنید. گراب اشاره کرده که Pentiment از بازی‌هایی مانند Disco Elysium و طرح‌های روایی شاخه‌ای که جاش سایر به آن‌ها شهرت دارد، الهام گرفته است. شما می‌توانید درباره شخصیت‌های بازی تحقیق کنید و اتهاماتی را با آن‌ها وارد کنید که در صورت اشتباه می‌تواند منجر به پیامدهای متفاوتی شود. این اثری است که دیالو‌گ‌های سنگین و زیادی دارد و شما انتخاب‌ها و گزینه‌های متفاوتی را در پیش روی خود می‌بینید که می‌تواند در روند بازی تأثیرگذار باشد.

جز کوردن ادعا می‌کند که طبق منابع او Pentiment توسط یک گروه که شامل حدود ۱۲ نفر است، توسعه داده می‌شود و به جای آنکه تمرکز روی مبارزات باشد، یک بازی ماجرایی نقش‌آفرینی داستان محور است. طرح مفهومی بالا ممکن است نشان‌دهنده‌ی بعضی از طراحی‌های بازی باشد. جف گراب همچنین اشاره کرد که Pentiment در حال بررسی عناصر تجربی در گیم‌پلی خود است، اگرچه ممکن است این عناصر به نسخه نهایی نرسند. نکته‌ی جالب دیگر این است که گراب ادعا کرده این بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

جز کوردن در پایان اشاره کرده که Xbox Publishing هم که با همکاری با استودیوهای خارجی دیگر به نشر بازی‌های منحصر‌به‌فرد برای ایکس‌باکس می‌پردازد، پروژه‌ی جدیدی با نام رمز Vonnegut را در حال توسعه دارد که به نظر می‌رسد نام این پروژه بر اساس نویسنده‌ی مشهور یعنی کرت وانه‌گت گرفته شده باشد. با این حال، او می‌گوید که اطلاع زیادی درباره‌ی این پروژه ندارد و حتی نمی‌داند چه استودیویی مشغول کار روی آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا