فناوری اطلاعات

یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی و الحاق شبکه دولت به این شبکه خبر داد و گفت: با این اقدام، سازمان‌های دولتی برای دریافت اطلاعات، استعلام یا صدور مجوز نیازی به مکاتبات اداری و نامه‌نگاری و اتلاف زمان نخواهند شد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا،  امیرناظمی در صفحه خود در اینستاگرام، با بیان این‌که بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایمان در چند ماه اخیر، ‌برای آیندگان است، گفت: زیرساخت‌هایی که آغاز یا تکمیل می‌شوند همراه با عدم‌قطعیت است؛ اینکه مدیران بعدی چگونه از آن بهره خواهند گرفت. به این فکر می‌کنم اگر چند سال پیش آن‌ها بودند، چقدر می‌توانست در پیشرفت فناوری اطلاعات تاثیر بگذارد. بالاخره مصوبه انتقال شبکه دولت به سازمان فناوری اطلاعات ایران تصویب شد.

وی با بیان اینکه اگر این انتقال زودتر رخ داده بود، امکان ارائه خدمات دولت الکترونیک به شهروندان بهتر بود، افزود: هم افسوس می‌خورم از بوروکراسی زمان‌بر و هم از این اصلاح ساختاری به نتیجه رسیده، خوشحالم. امیدوارم این اصلاح ساختاری بتواند زمینه‌ساز خدمات بهتر دولت الکترونیکی برای شهروندان، در دوره بعدی باشد. ‌تمامی تلاش تیم ما آن است که برای مدیران بعدی تا حد ممکن بتوانیم میراث درست‌تر و بهینه‌ای به جای بگذاریم؛ و باور داریم این میراثی برای ایران و ایرانیان است.

‌رئیس سازمان فناوری اطلاعات اظهار کرد: شبکه دولت تاکنون برای مکاتبات اداری استفاده می‌شد و در ۳۳ هزار نقطه تا سطح بخشداری از آن استفاده می‌کردند، که با الحاق به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور (NIX) امکان استعلام و تبادل بانک‌های اطلاعاتی نیز روی همین شبکه امکان‌پذیر خواهد شد. به این ترتیب دیگر سازمان‌های دولتی برای دریافت اطلاعات، استعلام یا صدور مجوز نیازی به مکاتبات اداری و نامه‌نگاری و اتلاف زمان و سردرگمی شهروند نخواهند داشت. ‌ ‌

ناظمی خاطرنشان کرد: حالا در این روزهای انتهایی، همان‌قدر که باید تلاش کرد برای تصویب برخی تصمیم‌های ضروری برای توسعه، هم‌زمان باید همان‌قدر هم تلاش کرد برای جلوگیری از تصویب برخی از تصمیم‌های ضدتوسعه. ‌حالا فکر می‌کنم ‌رئالیسم جادویی فقط یک سبک ادبی نیست؛ انگار نوعی سبک زندگی در بخش‌هایی از دنیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا