موبایل

گوشی IPHONE 11 PRO اطلاعات مکانی را بدون مجوز کاربر جمع‌آوری می کند

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ماهر؛ محقق امنیتی، برایان کربس(Brian Krebs) میگوید گوشی IPHONE 11 PRO اطلاعات مکانی را بدون مجوز کاربر جمع‌آوری می کند.

Krebs در آنچه به عنوان یک “ایراد حریم خصوصی احتمالی” توصیف شده است، دریافته است که IPhone 11 Pro حتی وقتی خدمات، تنظیمات و سرویس‌ها به شکلی پیکربندی شده باشند که هرگز اطلاعات Location را درخواست نکنند و در حقیقت این سرویس غیرفعال باشد، اما سیستم به‌صورت پیش‌فرض این اطلاعات مکانی را جستجو می‌کند حتی نماد پیکان موقعیت مکانی را می‌توان در مواقع غیرمنتظره مشاهده کرد. با کمال تعجب، علی رغم اینکه به نظر می‌رسد با سیاست های حفظ حریم خصوصی در تناقض است ، اپل می‌گوید که این کار با طراحی از قبل بوده است.

Krebs در جریان تحقیقات خود دریافت که او تنها نیست. شکایات بسیاری از کاربران آیفون در تالارهای گفتگوی اپل وجود دارد و آن‌ها تقریباً همین مسئله را بیان می‌کنند. همانطور که وی توضیح می‌دهد ، “یکی از کنجکاوانه‌ترین رفتارهای جدید IPhone 11 Pro شرکت اپل این است که به طور متناوب به جستجو در مورد موقعیت مکانی کاربر می‌پردازد”، حتی وقتی تنظیماتی که این امر را امکان‌پذیر می‌سازد عیرفعال باشد.

Krebs این مسئله را در ویدئویی به شکل گسترده منتشر کرده است که نشان می‌دهد حتی با وجود تنظیم همه‌ تنظیمات و سرویس‌‌‌ها که سیستم هرگز داده‌های مکان را درخواست نخواهند کرد، IPhone 11 Pro آزمایش شده، هنوز سعی در تعیین موقعیت مکانی دارد.

شرکت اپل در پاسخ به این یافته‌ها گفته است:

“آنچه اتفاق می‌افتد مشکلی ایجاد نمی‌کند، ما پیامدهای امنیتی واقعی را نمی‌بینیم. انتظار می‌رود با فعال کردن خدمات موقعیت مکانی، نماد «خدمات موقعیت مکانی» در نوار وضعیت ظاهر شود. این نماد برای سرویس‌هایی از سیستم ظاهر می‌شود که سوئیچی در تنظیمات ندارند.”

این شرکت به سؤالات و پیگیری‌های Krebs پاسخ نداده است و از آنجا که به نظر می‌رسد آنچه اتفاق می‌افتد برای این شرکت مسئله‌ مهمی نیست و در توضیحات این شرکت نیز این مورد را از پیش طراحی شده دانسته‌اند، بعید است در این مورد تغییری ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا