تکنولوژی

شیائومی فناوری باتری جامد جدیدی را با ایمنی و عملکرد بهبود یافته رونمایی کرد

شیائومی، غول الکترونیک چینی، پیشرفتی را در فناوری باتری های حالت جامد اعلام کرده است که نوید ارائه چگالی انرژی بالاتر، عملکرد بهتر در دمای پایین و ایمنی بیشتر را می دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این شرکت ادعا می‌کند که فناوری باتری‌های حالت جامد از پیش توسعه‌یافته آن به چگالی انرژی بیش از 1000 وات ساعت در لیتر، بهبود 20 درصدی در عملکرد تخلیه در دمای پایین و افزایش قابل‌توجهی در سرعت عبور آزمایش‌های طب سوزنی دست می‌یابد.

تفاوت اصلی بین باتری های حالت جامد و باتری های سنتی، الکترولیت است که به حالت جامد ارتقا یافته است. الکترولیت های جامد استحکام و پایداری مکانیکی بهتری نسبت به الکترولیت های مایع دارند که معمولاً در باتری های سنتی استفاده می شوند. آنها همچنین پتانسیل حل بسیاری از چالش های پیش روی باتری های سنتی مانند چگالی انرژی پایین، عملکرد ضعیف در دمای پایین و مسائل ایمنی را دارند.

باتری‌های حالت جامد این پتانسیل را دارند که صنعت باتری را متحول کنند و فناوری جدید شیائومی قول می‌دهد بازی را تغییر دهد. آزمایش‌های آزمایشگاهی این شرکت نشان داده است که باتری‌های حالت جامد آن دارای چگالی انرژی بیش از 1000 وات ساعت در لیتر هستند که نسبت به باتری‌های سنتی پیشرفت قابل‌توجهی است. این بدان معنی است که انرژی بیشتری را می توان در فضای کوچکتر ذخیره کرد، که برای دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها بسیار مهم است. این شرکت ظرفیت باتری فوق‌العاده بزرگ 6000 میلی‌آمپر ساعتی را در نمونه اولیه تلفن هوشمند شیائومی 13 قرار داده است که به طور قابل توجهی عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

باتری های حالت جامد شیائومی علاوه بر چگالی انرژی بالا، عملکرد بهتری در دمای پایین نیز ارائه می دهند. در دماهای پایین، ویسکوزیته الکترولیت در باتری‌های سنتی به شدت افزایش می‌یابد که مانع از ظرفیت انتقال یون‌های لیتیوم می‌شود و منجر به کاهش سریع 60 درصد هدایت لیتیوم می‌شود. با این حال، باتری های حالت جامد می توانند رسانایی لیتیوم کافی را در دماهای پایین حفظ کنند، به این معنی که می توانند در محیط های سرد عملکرد بهتری داشته باشند. شیائومی ادعا می کند که باتری های حالت جامد آن بیش از 20 درصد عملکرد تخلیه بالاتری نسبت به باتری های سنتی در دمای 20- درجه سانتیگراد دارند که آنها را برای استفاده حتی در عرض های جغرافیایی بالا مناسب می کند.

یکی دیگر از مزایای عمده باتری های حالت جامد شیائومی، ایمنی بهبود یافته آنهاست. استفاده از یک الکترولیت جامد می تواند از نفوذ دندریت های لیتیوم جلوگیری کند که می تواند باعث اتصال کوتاه و سایر مسائل ایمنی شود. تیم فنی شیائومی همچنین روشی را برای بهبود مقاومت در برابر طب سوزنی باتری های حالت جامد خود توسعه داده است. با پوشاندن الکترود مثبت با سرامیک های الکترولیت جامد، باتری بهتر می تواند در برابر سوراخ سوزنی مقاومت کند و از ارتباط بین الکترود مثبت و منفی جلوگیری کند و ایمنی استفاده را تضمین کند.

به طور کلی، فناوری جدید باتری های حالت جامد شیائومی نشان دهنده گام مهمی در توسعه باتری های نسل بعدی است. این فناوری پتانسیل بهبود قابل توجه عملکرد و ایمنی باتری ها را دارد و می تواند منجر به توسعه نوآوری های جدید برای دستگاه های تلفن همراه و سایر لوازم الکترونیکی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا