موبایل

گوشی‌های پرچم‌دار سری X80 ویوو معرفی شدند

سرانجام ویوو گوشی‌های پرچم‌دار X80 و X80 Pro مجهز به تراشه‌های دایمنسیتی 9000 و اسنپدراگون 8 نسل 1 را معرفی کرد که در ادامه به بررسی مشخصات این دو گوشی پرداخته‌ایم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ ویوو X80 پرو از نمایشگر ۶.۷۸ اینچی نوع LTPO OLED بهره می‌برد که وضوح آن برابر QHD+ بوده و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

همچنین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد. منطقه اسکن این حسگر 11 برابر بزرگتر از حسگرهای معمولی بوده و همین امر امکان اسکن دو اثر انگشت را به طور همزمان فراهم می کند.

ویوو برای این گوشی از دو تراشه‌ پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کرده است. البته برخلاف تراشه‌ کوالکام، ظاهراً مدیاتک موفق شده حرارت این تراشه را به خوبی کنترل کند. در کنار این تراشه ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد.

در حفره‌ نمایشگر هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی وظیفه‌ ثبت عکس‌های سلفی را بر عهده دارد. در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین چهارگانه هستیم که دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه‌ ۱/۱.31 اینچ و لرزشگیر OIS بهره می‌برد.

علاوه بر دوربین اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی اولترا واید IMX598 در کنار دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابر بر روی قاب پشتی گوشی قرار گرفته است.

از نظر نرم‌افزاری هم این گوشی قرار است با رابط کاربری OriginOS مبتنی بر اندروید ۱۲ به دست کاربران برسد. بهره‌مندی از گواهی IP68 مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار در کنار باتری 4700 میلی آمپر ساعتی، شارژ سیمی 80 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی از دیگر مشخصات این گوشی محسوب می‌شود.

ویوو X80 پرو در دو رنگ آبی و نارنجی عرضه شده و قیمت نسخه 8 و 256 گیگابایت این گوشی برابر 840 دلار بوده و نسخه 12 و 256 گیگابایتی این گوشی حدود 916 دلار قیمت دارد. همچنین برای تهیه نسخه 12 و 512 گیگابایتی باید 1023 دلار هزینه کرد.

اما گوشی ویو X80 به تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰  مجهز شده است. این گوشی به نمایشگر  6.78 اینچی نوع OLED با وضوح FHD+ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز شده است.

همچنین یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی انرژی این گوشی را تامین کرده و یک شارژر سیمی 80 واتی تنها در 34 دقیقه باتری ویو X80 را شارژ می‌کند.

گوشی‌های پرچم‌دار سری X80 ویوو

ویوو X80 به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر OIS مجهز شده که  همراه با یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی گوشی قرار گرفته‌اند.

رابط کاربری OriginOS مبتنی بر اندروید ۱۲، بلندگوهای استریو دوگانه و  تراشه تصویربرداری V1 Plus از دیگر مشخصات این گوشی محسوب می‌شود.

همچون نسخه پرو، این گوشی هم در دو رنگ آبی و نارنجی به دست کاربران می‌رسد و ویوو برای نسخه 8 و 128 گیگابایت قیمت 565 دلار در نظر گرفته  و نسخه 12 و 512 گیگابایت هم حدود 748 دلار قیمت خورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا