فناوری اطلاعات

فیلترینگ تلگرام، به شبکه ضربه زده است

آذری جهرمی با اشاره به درخواست کاربران برای رفع فیلترینگ تلگرام، گفت: این موضوع واقعا به شبکه ما ضربه می‌زند چون استفاده از فیلترشکن‌ها باعث شده بسیاری از ترافیک داخلی ما هم از اینترنت راهیابی می‌شود و به داخل کشور برمی‌گردد و کار ما را چند برابر کرده است، اما از حوزه اختیارات من خارج است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا؛ وی درباره کاربران اینترنتی که از شبکه موبایل استفاده می‌کنند و به اینترنت خانگی دسترسی ندارند، توضیح داد: خرید اینترنت خانگی کار ساده‌ای است و همه شرکت‌های اینترنتی این امکان را روی پرتال‌هایشان فراهم کردند و ما از شرکت‌ها خواستیم حداقل طرف ۲۴ ساعت واگذاری خط فراهم شود. بنابراین مردم می‌توانند اینترنت خانگی خود را فعال کنند و در شرایط فعلی از شبکه موبایل مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مشکل پینگ و تأخیر بازی‌های آنلاین اظهار کرد: بخش اعظمی از مشکل پینگ بازی‌های آنلاین حل شده است، اما بخشی از آن نیز مربوط به همکاری سایر کشورها برای ارتقای ظرفیت بازی است که به دلیل فراگیری کرونا متوقف مانده است اما به محض اینکه شرایط آن فراهم شود، ما پیگیر آن هستیم.

آذری جهرمی با اشاره به استفاده از پهپاد پستی اظهار کرد: پهپاد ما آماده برای ارسال بسته‌ها و ضدعفونی کردن خیابان‌ها خدمت‌رسانی است، اما مراجعی که مجوز پرواز پهپاد را صادر می‌کنند، مکاتباتی با ما داشتند و اعلام کردند تا زمان اخذ مجوز از پهپاد استفاده نشود و کارمندان پستی هم در مراحل اخذ مجوز برای استفاده از پهپاد برای خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به عملکرد پیام‌رسان‌های بومی بیان کرد: طی این مدت پیام‌رسان‌های داخلی تلاش‌های زیادی کردند و ظرفیت کاربری‌شان رشد قابل توجهی داشته است. برخلاف دفعات قبل که وقتی فشاری به آنها وارد می‌شد با اختلال مواجه می‌شدند، در آزمون کرونا با وجود اینکه بسیاری از آموزش‌های آنلاین روی این پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود، خوب کار کرده و خدمات دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: البته یکی از آنها دچار مشکل فنی و طراحی زیرساخت‌ها شد و اعلام کردند کمبود تجهیزات دارند، اما ما اجازه قانونی ارائه تجهیزات به پیام‌رسان‌ها را نداریم، هرچند هرچه در توانمان بوده به آنها کمک کردیم و ابلاغیه‌ای دادیم که اپراتورها پهنای باندی که این پیام‌رسان‌ها ارائه می‌کنند را بخرند که آنها بتوانند منابع مالی‌شان تقویت کنند و خریدهایشان را انجام دهند. اما این بار وضعیت کارکرد پیام‌رسان‌ها بهتر از قبل بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا