تکنولوژی

گام نخست راه اندازی مرکز نوآوری کرج برداشته شد

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ گام نخست راه اندازی مرکز نوآوری کرج  با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری،رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهردار کرج و جمعی از مسئولین این شهر در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در حاشیه این نشست همچنین آخرین جزئیات مربوط به جانمایی مرکز نوآوری شهر کرج و تنظیم روابط مدیریت شهری و اجزای زیست بوم نوآوری مستقر در این شهر مورد واکاوی قرار گرفت. شهردار کرج نیز بر آمادگی ساختمان در نظر گرفته شده برای ایجاد مرکز تاکید و ابراز امیدواری کرد که مشکلات جزئی باقیمانده به زودی مرتفع شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این نشست با تاکید بر مزیت‌های اشتغال آفرین توسعه زیست بوم نوآوری در کشور اظهار کرد: برنامه‌ها و ایده‌های مشترک زیادی، جهت ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود دارد که از پیگیری مشترک آنها با این نهاد استقبال می‌کنیم. با توجه به علاقه مندی رئیس محترم این نهاد، این برنامه‌ها حتماً در جلسات مستمر آتی پیگیری خواهد شد.

ساختمان مناسب مرکز نوآوری کرج

علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج نیز با اشاره به  قانون برنامه سوم توسعه گفت: با توجه به الزمات قانونی، حوزه نوآوری و مراکز نوآوری که در سطح کشور کار می‌کنند باید دارای سطح مشخصی از یک عایدی بهره ور باشند. در میان مراکز متعددی که برای تاسیس کارخانه نوآوری کرج مورد بازدید قرار گرفت، دانشکده آتش نشانی  مناسب‌ترین مکان به نظر می‌رسد.

شهردار کرج در ادامه افزود: این ساختمان از نزدیک به یک دهه قبل برای تاسیس دانشکده آتش نشانی در نظر گرفته شده بود و با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، ایجاد دانشکده از دستور کار خارج شد. در حال حاضر ساختمان این مرکز آموزشی نزدیک به 90 درصد تکمیل شده است و تنها برخی جزئیات، باقیمانده است تا به صورت کامل مهیای پذیرش علاقه مندان به حضور در مرکز نوآوری شهر کرج باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری کرج بیان داشت: این  ساختمان از امکانات مناسبی همچون کلاس‌های آموزشی خوابگاه و رستوران برخوردار است و با توجه به موقعیت مکانی مناسبی که در آن قرار دارد، می‌تواند بهینه ترین گزینه موجود برای تاسیس مرکز قلمداد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا