موبایل

کوالکام اسنپدراگون 8 Gen 3 می تواند عملکرد بهتری از اپل A17 Bionic داشته باشد

طبق گزارش‌ها، کوالکام از عرضه اسنپدراگون 8+ نسل 2 به عنوان یک به‌روزرسانی میان چرخه صرفنظر کرده و در عوض بر توسعه چیپست نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 3 خود تمرکز کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ طبق اطلاعات فاش شده از RGcloudS، چیپست جدید پیکربندی 1 + 4 + 3 هسته قبلی خود یعنی Snapdragon 8 Gen 2 را حفظ خواهد کرد، اما دارای هسته اصلی Cortex-X4 است که می تواند تا 3.70 گیگاهرتز کلاک داشته باشد. این منجر به افزایش 15 درصدی سرعت ساعت نسبت به نسل قبلی خود یعنی Cortex-X3 اسنپدراگون 8 نسل 2 می شود.

انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 بر روی گره 4 نانومتری N4P TSMC ساخته شود و A17 Bionic اپل تنها چیپست پرچمدار است که امسال با فرآیند 3 نانومتری تولید می شود. انتظار می رود کوالکام سال آینده با اسنپدراگون 8 نسل 4 پیشی بگیرد.

در حالی که کوالکام هیچ جزئیاتی در مورد اسنپدراگون 8 نسل 3 تایید نکرده است، شایعات حاکی از آن است که چیپست جدید می تواند در عملکرد تک هسته ای از A17 Bionic پیشی بگیرد، اگرچه انتظار می رود A17 Bionic مزیت کارایی خود را حفظ کند. گفته می شود اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی می تواند بر روی کاغذ عملکرد بهتری از A17 Bionic داشته باشد، اما باید دید در استفاده در دنیای واقعی چه عملکردی خواهد داشت.

انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای هسته های Cortex-A715 و Cortex-A515 جدید باشد، اما سرعت کلاک این هسته ها در حال حاضر مشخص نیست. افزایش بالقوه در مصرف انرژی به دلیل سرعت کلاک بالاتر هسته اصلی Cortex-X4 می تواند بر عمر و دمای باتری تأثیر بگذارد و باید دید که کوالکام قصد دارد چگونه به این موضوع رسیدگی کند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 پیش از این شاهد پیشرفت های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود بوده است و انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 بر اساس این پایه ساخته شود. در حالی که هنوز روزهای اولیه است، اطلاعاتی در مورد اسنپدراگون 8 نسل 3 به بیرون درز کرده است و دیدن عملکرد این چیپست در زمان عرضه در نهایت جالب خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا