موبایل

کاهش 15 درصدی محموله های جهانی موبایل

طبق گزارشی جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا، محموله های جهانی موبایل در سال جاری ۱۵ درصد کاهش می یابد و به ۱.۱۵ میلیارد دستگاه می رسد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، پیش از این، کارشناسان پیش بینی می کردند همه گیری کووید۱۹ تاثیر اندکی روی صنعت تلفن های هوشمند داشته باشد، اما همزمان با ادامه شیوع این ویروس در کشورهای مختلف، اکنون پیش بینی ها تغییر کرده است.

شرکت تحقیقاتی DigiTimes گزارشی منتشر و پیش بینی کرده که محموله های موبایل در سال جاری میلادی ۱۵ درصد کاهش می یابد و به ۱.۱۵ میلیون دستگاه می رسد.

تخمین زده می شود کاهش محموله های موبایل به برندهایی که در آمریکا و اروپا فعال هستند، خسارت بزند. هم اکنون با توجه به قرنطینه در اروپا و آمریکا و اقدامات سختگیرانه رکود اقتصادی پیش بینی می شود.

تولید کنندگانی که روی موبایل های رده بالا سرمایه گذاری کرده اند نیز با فشار بیشتری روبرو می شوند زیرا بودجه مشتریان در حال کاهش است. علاوه بر آن، خرید یک موبایل تازه و رده بالا از اولویت های افراد نیست.

این در حالی است که شرکت چینی «وان پلاس» کارمندان خود در اروپا را اخراج کرده است. اپل نیز اهداف داخلی شرکت خود را تغییر داده است.

سامسونگ نیز پیش بینی داخلی خود از محموله های موبایل در سال جاری را کاهش داده است. اقبال اندک سری گلکسیS20  یکی از دلایل اصلی تغییر پیش بینی این شرکت است. اگر اوضاع تغییری نکند، پیش بینی می شود سری گلکسیS کم فروش ترین موبایل سامسونگ طی سال های اخیر شود. همین امر سبب شده به درآمد شرکت نیز خسارت وارد شود.

در گزارش DigiTimes اشاره شده که اپل از هم اکنون تعداد سفارش برای آیفون ۱۱ را کاهش داده است. آیفون ۱۱ پرفروش ترین موبایل این شرکت در سه ماهه های دوم و سوم سال گذشته بود. البته شاید آیفون SE که تازه عرضه شده، در کوتاه مدت به بهبود فروش اپل کمک کند.

تاخیر در تولید آیفون‌های جدید اپل

منابع نزدیک به اپل از تأخیر در تولید انبوه مدل‌های جدید گوشی آیفون خبر می‌دهند. شیوع ویروس کرونا و تلاش اپل برای سازگار کردن آیفون با فناوری نسل پنجم عامل این تأخیر است.

اپل معمولاً مدل‌های جدید آیفون خود را در شهریور ماه عرضه می‌کند و مشخص نیست امسال این مراسم در چه ماهی برگزار می‌شود. همچنین مشخص نیست تأخیر در عرضه مدل‌های تازه آیفون مربوط به همه گوشی‌های این شرکت است یا تنها برخی از آنها.

بر اساس گزارشی که وال استریت ژورنال در این زمینه منتشر کرده، عرضه آیفون‌های جدید با تأخیری حدوداً یک ماهه رخ می‌دهد. بنابراین خرید آیفون‌های تازه تا پاییز ممکن نخواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود که اپل در سال جاری میلادی چهار مدل آیفون جدید عرضه خواهد کرد که یکی از آنها دارای نمایشگر ۵.۴ اینچی خواهد بود، دو تای آنها از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره مند خواهند بود و چهارمی دارای نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی خواهد بود.

تا قبل از همه گیر شدن ویروس کرونا بسیاری از تحلیل گران پیش بینی می‌کردند که آیفون‌های جدید با به روزرسانی های چشمگیر به بازار بیایند. اما حالا دیگر مشخص نیست که اپل با توجه به تعطیلی نسبی یا کامل بسیاری از شرکت‌های فناوری همکار خود می‌تواند برنامه‌های قبلی را در این زمینه عملیاتی کند یا خیر.

پیش از این پیش بینی شده بود که شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی عرضه آیفون به بازار شود. همچنین گفته می‌شود ارتقای برخی گوشی‌های آیفون باعث شود قیمت تمام شده آنها برای مصرف کننده از هزار دلار بگذرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا