فناوری اطلاعات

چگونه فالوور اینستاگرام را زیاد کنیم؟

البرزفاوا نیوز؛ برای افزایش فالوور اینستاگرام دو شیوه اصلی اتخاذ می شود:

افزایش فالوور اینستاگرام با فالوورهای غیرواقعی و فیک

افزایش فالوور اینستاگرام به روش اصولی و واقعی

مطمئنا در میان این دو حالت، روش اول، سریع تر و بی اثر تر است. در چنین حالتی تنها شمار فالوورها افزایش پیدا می کند اما ریکشن های فالوورها روی صفحات ثابت مانده و درصد کمی تغییر می کند. معمولا بدین صورت می توان تشخیص داد که فالوورهای یک صفحه واقعی اند یا نه.

ما روش دوم، روش رسمی و اصولی و البته موثر تری است که مستلزم هزینه، فعالیت و مدت زمان طولانی تری است.

روش های درست افزایش فالوور اینستاگرام به صورت زیر تست و تجربه شده است

۱- افزایش فالوور اینستاگرام برای مدیران سایت ها

معمولا کسب و کارها و افرادی که وب سایت دارند، از طریق اینستاگرام، اقدام به افزایش شهرت و محبوبیت خود می نمایند. از سویی، این شبکه ابزار خوبی برای معرفی بیش از پیش پست ها و آموزش ها و محصولات به مردم می باشد.

بسیاری از مدیران کسب و کارها و سایت ها، در این شبکه فعالیت دارند تا شمار زیاد بازدید کنندگان اینستاگرام خود را به سمت سایت خود بکشند و فروش خوبی داشته باشند. درست اینجاست که افزایش فالوور اینستاگرام می تواند سودمند باشد و می بایست این افراد، واقعی باشند.

اولین کاری که یک مدیر سایت باید انجام دهد این است که صفحه اشتراک شبکه های اجتماعی در سایت خود راه اندازی کند. در سایت ها قسمتی به نام ساید بار وجود دارد که می توان از طریق آن شبکه های اجتماعی و اینستاگرام را معرفی کرد و بدین صورت بازدید کنندگان سایت را به صفحه شبکه اینستاگرام فراخوانی کرد و یک گام موفق در زمینه افزایش فالوور اینستاگرام برداشت.

۲- افزایش فالوور اینستاگرام با هشتگ های معروف

در برهه های زمانی خاص، هشتگ های خاصی ترند می شوند که اغلب کاربران در پست های خود از آن ها استفاده می کنند. شما می توانید به موقع این هشتگ ها را شناسایی کنید و در وقت هایی که این هشتگ ها داغ هستند، مطالب مرتبط با آن ها را ایجاد کنید.

با نوشتن هشتگ در پست خود، دنبال کنندگان این هشتگ ها، به شما و صفحه شخصی شما دسترسی خواهند داشت و احتمال افزایش فالوور اینستاگرام بیشتر خواهد شد.

۳- لایک کردن عکس دیگران برای افزایش فالوور اینستاگرام

نیل پاتل فردی است که در حوزه شبکه های اجتماعی، سئو و محتوا فعالیت چشم گیری دارد. او توانسته با لایک کردن افرادی که می توانند جزو مخاطبین اش باشند، از هر ۱۰۰ عکس، نزدیک به ۲ فالوور کسب کند. البته این موضوع در ایران، آمار بالاتری دارد و می توانید به چشم آن را تست کنید و ببینید.

۴- افزایش فالوور اینستاگرام با برگزاری مسابقات آنلاین

هر چند بازار مسابقات چنان که باید گرم نیست اما اگر بتوانید طرح خوب و جوایز ارزنده ای ارائه دهید می توانید با کمک برگزاری مسابقه در اینستاگرام افراد را به سمت صفحه خود بکشید. از افراد بخواهید که وارد مسابقه تان شوند و صفحه تان را فالو کنند. بدین صورت می توانید نظر مثبت افراد را جلب کنید.

۵- ترکیب شبکه های اجتماعی برای افزایش فالوور اینستاگرام

ممکن است که علاوه بر اینستاگرام در شبکه های دیگر نظیر توییتر و فیس بوک و غیره نیز فعال باشید. حتما لینک اینستاگرام خود را در این صفحات معرفی کنید. به طور ثابت در بخش ثابتی از صفحات اجتماعی تان، آدرس اینستاگرام را قرار دهید. بدین صورت می توانید دیگر فالوورهای تان در سایر شبکه های اجتماعی را به جمع اینستاگرام خود وارد کنید و بدین ترتیب موفق به افزایش فالوور اینستاگرام شوید.

۶- کامنت گذاری با آی دی اینستاگرام

یکی از روش های دیگر برای افزایش فالوور اینستاگرام این است که روی پست های افرادی که فکر می کنید جزو مخاطبین شما هستند، کارهایی انجام دهید. مثلا می توانید عکس ها را لایک کنید اما اگر کامنت گذاری کنید بسیار موفق تر خواهید بود.

۷- بازه زمانی کاری خود را شناسایی کنید

برای این گزینه لازم است که کمی آزمون و خطا داشته باشید. بدین معنی که باید بفهمید که مخاطبین شما معمولا در چه ساعاتی آنلاین هستند و پست های تان را لایک می کنند. در این ساعت ها، پست های جذاب ارسال کنید و شاهد افزایش فالوور های تان باشید.

۸- روی کیفیت کار کنید

تصور کنید که وارد صفحه ای می شوید که ۲ هزار عکس در آن قرار داده شده است. مطمئنا در این صفحه شما فرصت نخواهید داشت که تمام عکس ها را در لحظه مشاهده کنید. اما اگر چند عکس آن با کیفیت و معنی دار و مورد علاقه شما باشد، قطعا به جمع فالوورهای آن صفحه خواهید پیوست.

۹- روی بیو کار کنید

اینستاگرام در بالاترین قسمت خود، دارای بخشی به نام بیو یا بیوگرافی است. در این بخش می توانید معرفی کوتاهی از خودتان و هدف تان داشته باشید. افراد معمولا با خواندن بیو های جذاب و ارزشمند به احترام آن چه در آن نوشته شده صفحات را لایک و فالو می کنند.

۱۰- توجه به عکس پروفایل

معمولا در اینستاگرام، کاربران، به صفحاتی که عکس پروفایل ندارند مشکوک می شوند و آن ها را به صورت فیک می شناسند. برای دوری از این حس بهتر است که برای پروفایل خود عکس معنا و مفهوم داری قرار دهید. همچنین اگر بتوانید از عکس شخصی تان استفاده کنید می توان مطمئن بود که در جلب اعتماد گام خوبی برداشته اید.

۱۱- سوال بپرسید

چه سوالی است که اگر جایی آن را ببینید، اقدام به پاسخ آن می کنید؟ چنین سوالاتی را شناسایی کنید و هر بار در کپشن خود، سوالاتی بپرسید. افرادی که صفحه شما را مشاهده می کنند، به سوال پاسخ خواهند داد و احتمال اینکه جزو فالوورهای شما بشوند بسیار زیاد است.

۱۲- چه روزهایی بیشتر فالوو می شوید؟

در برخی روزها برای صنایع مختلف روز شانس وجود دارد! البته نه به آن معنی که واقعا شانسی وجود دارد. بلکه در صنایع مختلف بعضی روزها شرایطی دارد که افراد بیشتر در ان حاضر به کار کردن در اینستاگرام هستند و وقت خود را صرف می کنند. مثلا روز جمعه، روزی است که بیشتر افراد به دنبال مطالب هستند. شما می توانید پست های جذاب ایجاد کنید.

۱۳- کاربران را به اقدام دعوت کنید

اگر در کپشن خود چیزی بنویسید که کاربران شوق با شما بودن را داشته باشند می توان اطمینان حاصل کرد که جزو فالوورهای همیشگی تان خواهند بود. بنابراین از آن ها بخواهید کاری روی صفحه تان انجام دهند، یا عکس مورد علاقه شان را لایک کنند یا متن خاصی را در کامنت ها بنویسند. به هر حال به گونه ای آن ها را درگیر خود کنید.

۱۴- دیدگاه تلاش افراطی نداشته باشید

برای این که بتوانید در اینستاگرام موفق شوید، لازم است که ثابت قدم باشید و به تلاش تان ادامه دهید اما این به معنی این نیست که باید هر روز تعداد زیادی پست بگذارید. تحقیقاتی که توسط  Union Metrics، صورت گرفته حاکی از این است که، درصد مشارکت افراد در پیج های اینستاگرامی ربطی به تعداد پست گذاری در هر روز ندارد.

۱۵- فالو کردن کاربران پیشنهادی

اینستاگرام قابلیتی دارد که به شما به طور مستمر، افرادی را پیشنهاد می دهد که البته این پیشنهاد هم هدفمند است. معمولا این افراد یا به گونه ای با شما مرتبط هستند یا محتوایی که دارند به محتوای شما شباهت دارد. اگر آن ها را فالو کنید احتمال اینکه شما را فالوو کنند افزایش داده اید.

۱۶- P i q o r a را می شناسید؟

برخی پست ها و هشتگ ها درصد مشارکت بیشتری در شبکه های اجتماعی دارند. P i q o r a   به شما کمک می کند که تصاویر داغ را تشخیص دهید و از موضوعات آن ها استفاده کرده و پست گذاری کنید. در چنین حالتی احتمال افزایش فالوور اینستاگرام بیش از پیش خواهد شد.

۱۷- لوکیشن خود را فراموش نکنید

اینستاگرام به شما اجازه می دهد که، وقتی پستی ارسال می کنید لوکیشن را نیز برای ان انتخاب کنید. انتخاب لوکیشن در جلب توجه افرادی که در محل شما هستند، بسیار امتیاز دارد. معمولا افراد به لوکیشن های مشابه خود جواب مثبت می دهند و صفحه اینستاگرام تان را فالو می کنند.

۱۸- L a t e  r g r a m m e را دست کم نگیرید

اگر تایم فعالیت کاربران و مخاطبین شما نیمه شب ها باشد، می توانید از ابزارهای زمان بندی پست در اینستاگرام استفاده کنید. L a t e r g r a m me ابزار مناسبی است که در این مورد به شما کمک می کند تا با زمان بندی درست، در زمان های خاص و اوقاتی که دسترسی به این شبکه ندارید، کارتان را انجام دهد.

۱۹- عکس های گروهی ایجاد کنید

یکی از شیوه های جلب توجه مخاطبین به صفحه اینستاگرام این است که مجموعه ای از عکس ها را که معمولا ۹ تصویر است روی صفحه خود قرار دهید. حتی می توانید از این شیوه با خلاقیت استفاده کنید و تصاویر پانوراما ایجاد کنید

۲۰- از مشتری هایتان درخواست فالو کنید

معمولا اگر مشتری ها و افرادی که از خدمات و محصولات شما استفاده می کنند، شما را فالو کنند یا عکس های تان را لایک کنند و حتی الامکان کامنتی ارسال کنند، می توان از این اعتبار اجتماعی برای جلب توجه سایر مخاطبین استفاده کرد و با افزایش فالوور اینستاگرام موفق تر شد.

۲۱- رنگ های اکتیو را بشناسید

معمولا گفته شده که عکس هایی که زمینه آبی رنگ، دارند می تواند در جلب توجه کاربران بسیار موثر باشد. از طرفی تصاویری که خودتان می گیرید، و اصول عکس گرفتن در اینستاگرام را در آن رعایت می کنید، جلب توجه بیشتری خواهند داشت. همچنین هرچه از عکس های امید بخش، مثبت با زمینه روشن، بیشتر استفاده کنید، احساس مثبت تری در افراد خلق می کنید. حاصل این حس خوب قطعا به خودتان باز خواهد گشت.

۲۲- تگ کردن دیگران برای پست ها

هر وقت که پستی ارسال می کنید، بهترین کار این است که افراد مرتبط با تصاویر را تگ کنید. دقت کنید که صحبت از مرتبط بودن است. نباید برای هر تصویر هر چه و هرکس را که می بینید تگ کنید مگر اینکه ارتباطی وجود داشته باشد.

۲۳- اواسط هفته را جدی بگیرید

معمولا در روز های وسط هفته، مثل دوشنبه و سه شنبه و پنج شنبه ها در صد فعالیت افراد در این شبکه اجتماعی تصویری بیشتر و بیشتر می شود. اگر در این اوقات از هفته فعال باشید احتمال افزایش فالوور اینستاگرام تان بیشتر خواهد شد.

۲۴- هشتگ اختصاصی داشته باشید

اگر محصول خاصی می خواهید بفروشید، یا اینکه می خواهید با هشتگ خاصی شناخته شوید، بهتر است که با تفکر و تامل یک هشتگ اختصاصی برای خود خلق کنید. دقت کنید که در انتخاب هشتگ چیزی را انتخاب کنید که امکان ترند شدن آن وجود داشته باشد. همچنین بدانید که نمی توانید بعد از استفاده مکرر از هشتگ، آن را ویرایش کنید.

۲۵- پست مهمان داشته باشید

معمولا اگر بتوانید با چند صفحه اینستاگرامی تعامل داشته باشید و به طور مشارکتی در صفحات یکدیگر پست ارسال کنید می توانید توجه کاربران را به صفحه خود جلب کنید.

همچنین می توانید از مخاطبین خود بخواهید که به عنوان معرفی خود، تصاویری را ارسال کنند تا با آی دی آن ها در صفحه تان قرار دهید. این کار حس مثبتی ایجاد می کند و فرد را فورا تبدیل به فالوور شما می کند.

۲۶- انتشار مجدد پست دیگران

در میان مخاطبین خود به دنبال پست هایی باشید که واقعا مفید و تاثیر گذارند و به صنعت شما ارتباط دارد. این تصاویر را منتشر کنید و با تگ کردن فرد مورد نظر، سعی کنید توجه او را جلب کنید. این کار معمولا به افزایش فالوور اینستاگرام منجر خواهد شدذ.

۲۷- فیلتر های تصویر را کنار بگذارید

یک عکس هر چه طبیعی تر باشد، معمولا توجه بیشتری را جلب می کند. زمان ارسال تصاویر در اینستاگرام، فیلتر ها را نادیده بگیرید. همچنین تصاویری که بی ابهام هستند و بی پرده گرفته شده اند، و به گونه ای ماهیت درونی شما را نشان می دهد می تواند در ایجاد حس مثبت در کاربران دخیل باشد. این حس مثبت قطعا افراد را به سمت صفحه شما می کشد و می تواند فالوورهای تان را افزایش دهد.

۲۸- ایمیل مارکتینگ و اینستاگرام را ادغام کنید

اگر ایمیل مارکتینگ دارید، می توانید در هر ایمیل تبلیغاتی که ارسال می کنید، صفحه اینستاگرام خود را معرفی کنید. حتی می توانید چند پست معروف و پر لایک خود را هم در صفحه ایمیل تبلیغاتی قرار دهید و بدین صورت افراد را کوک کنید که سری به صفحه اینستاگرام شما بزنند.

۲۹- در معرفی صفحه اینستاگرام افراط کنید

هر جایی که امکان دارد مخاطبین شما حضور داشته باشند، باید نامی از اینستاگرام و صفحه شما به میان آید. روی کارت ویزیت ها، در مجلات و معرفی نامه ها، و حتی در برخی سرویس های اپراتورهای همراه نیز می توانید اینستاگرام خود را معرفی کنید و توجه کاربران و مخاطبین خود را جلب کنید.

۳۰- تمپلت خاص داشته باشید

معمولا تصاویری که از تمپلت خاصی برخوردارند، می توانند در زمینه برند سازی موفق تر باشند. طبق تحقیقات تصاویری که لبه و تمپلت خاص دارند تا ۳۵ درصد بیشتر ریکشن پذیر بوده اند.

۳۱- داستان برند خود را بگویید

اگر برند شما و محصول یا فروشگاه تان داستان پس زمینه ای دارد می توانید آن را در صفحه اینستاگرام خود آن را مطرح کنید. بدین صورت می توانید دیگران را با هدف و پس زمینه کاری تان آشنا کنید و آن ها را در جمع فالوورهای تان مشاهده کنید.

۳۲- مثبت و انگیزشی باشید

یکی از مهم ترین چیزها در شبکه های اجتماعی این است که مثبت نگر و الهام بخش باشید. معمولا شبکه های اجتماعی سرشار از المان های منفی است. اگر شما بتوانید بر خلاف این جریان حرکت کنید می توانید موفق تر از دیگران در جذب و افزایش فالوور اینستاگرام باشید.

۳۳- لیست مخاطبین را بررسی کنید

در اینستاگرام قابلیتی وجود دارد که به شما اجازه می دهد مخاطبین تان در گوشی را بررسی کنید و اکانت های اینستاگرام افرادی که با شماره موبایل های شان، در اینستاگرام فعالند را پیدا کنید. با دنبال کردن آن ها می توان احتمال افزایش فالوور را بیشتر کرد.

۳۴- ویدیو ارسال کنید

ویدیو نقش مهمی در جلب مشارکت کاربران دارد. در لابلای پست های خود، از ویدیو ها با مدت زمان های متفاوت استفاده کنید و بدین صورت فالوورهای خود را افزایش دید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا