تکنولوژی

تسلا در رقابت با چین قیمتهای خود را کاهش داد

تسلا که با رقابت از سوی خودروسازان برقی چینی و کاهش فروش محصولاتش روبرو شده، برای کنترل سهم خود در بازار، قیمت محصولاتش در اروپا، چین، خاورمیانه و آفریقا را کاهش داده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، تسلا قیمت خودروهایش در چند بازار بزرگ خود از جمله چین و آلمان را کاهش داده است. پیش از این، شرکت قیمت محصولاتش در آمریکا را نیز کاهش داده بود. کاهش بهای خودروهای تسلا در حالی اتفاق می افتد که شرکت با کاهش فروش و تشدید کارزار قیمت بین خودروهای الکتریکی به خصوص از سوی خودروسازان برقی چینی روبرو است.

ماه گذشته ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد تعداد محموله های جهانی بارگیری شده این شرکت در 3 ماهه نخست سال برای نخستین بار به پایین ترین میزان طی 4 سال اخیر رسیده است. ماسک در پستی در پلتفرم ایکس نوشت: قیمت های تسلا باید مرتب تغییر کنند تا با تولید و تقاضا همخوان شوند.

تسلا که بزرگترین خودروساز برقی بازار است، جنگ قیمت را بیش از یک سال قبل و با کاهش قابل توجه قیمت محصولاتش، آنهم به بهای از دست رفتن حاشیه سود آغاز کرد.

طبق وب سایت رسمی شرکت، قیمت پایه خودروی «مدل 3» در چین 14 هزار یوان(1930 دلار) کاهش یافته و به 231 هزار یوان(32 هزار دلار) رسیده است. در آلمان نیز قیمت خودروی مدل3 با محور عقب از 42990 به 40990 یوروی کاهش یافته است. علاوه بر آن قیمت خودروهای تسلا در کشورهای اروپایی دیگر، خاورمیانه و آفریقا نیز کاهش یافته است.

روز جمعه تسلا اعلام کرد بهای خودروهای مدلY، مدل ایکس و مدل اس 2 هزار دلار کاهش یافته است. روز شنبه نیز شرکت اعلام کرد بهای نرم افزار کمک راننده کاملا خودران در آمریکا از 12 به 8 هزار دلار کاهش یافته است.

از سوی دیگر باید توجه داشت این شرکت در تجدید مدل های قدیمی خود کند عمل کرده و همزمان نرخ سود بالای بانکی تمایل مصرف کنندگان به محصولات و کالاهای گرانقیمت را کاهش داده است. از سوی دیگر شرکت های خودروسازی برقی رقیب در چین ( بزرگترین بازار خودروی جهان) مدل های ارزان قیمت تری را به بازار عرضه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا