تکنولوژی

پژوهش‌های عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شوند

بنیاد ملی علم ایران به عنوان حلقه اتصال دانشگاه و صنعت، فراخوانی را درخصوص رفع مشکلات و چالش‌های دانش بنیان‌ها و حمایت از پژوهش عمیق این شرکت‌ها ارائه داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، براساس این فراخوان که از سوی بنیاد علم ایران اعلام شده است، مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۳۱ تیرماه سال جاری بررسی و رفع می شود.

بنیاد علم ایران (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور) در راستای ماموریت‌گرا شدن پژوهش‌ها و حمایت از طرح‌های پژوهشی که به فناوری روز دنیا می‌پردازد، فراخوانی را با عنوان برنامه حمایت از پژوهش عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرده است.

زمان بررسی مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان در این فراخوان از ۲۳ اردیبهشت ماه لغایت ۳۱ تیر ماه سال جاری خواهد بود.

در همین راستا، مصطفی امینی، مدیر برنامه حمایت از پژوهش شرکت‌های دانش‌بنیان بنیاد علم اعلام کرد: این فراخوان به شرکت‌های دانش بنیان این امکان را می دهد که در راستای حل چالش‌های اساسی در صنعت از حمایت بنیاد علم بهره مند شوند.

وی همچنین بیان کرد: در این فراخوان بناست تا از پژوهش‌های عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود. به این ترتیب که آن دسته از شرکت‌های دانش بنیانی که نیازهای پژوهشی پر ریسک دارند، در این فراخوان، نیازهای شرکت خود را از طریق سامانه کایپر صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد علم اعلام می‌کنند.

امینی خاطر نشان کرد: در ادامه، سیستم بررسی و داوری نیازها توسط همکاران صندوق انجام می‌شود و اگر مشخص شود که پژوهش پر ریسک مورد نیاز شرکت دانش بنیان، جزء نیازهای با اولویت بالای کشور باشد و داوران هم این موضوع را تأیید کنند، وارد فاز دوم خواهد شد.

مدیر برنامه حمایت از پژوهش شرکت‌های دانش بنیان بنیاد علم همچنین افزود: بر اساس این طرح ۸۰ درصد هزینه مربوط به پروژه تا سقف ۲۰ میلیارد ریال بر عهده صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است و ۲۰ درصد باقی مانده نیز توسط شرکت دانش بنیان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: این مبلغ جهت تامین هزینه های حق‌التحقیق پژوهشگر، خرید تجهیزات و مواد اولیه، ارائه خدمات پژوهشی و استهلاک تجهیزات درنظر گرفته شده است.

امینی درخصوص ارکان اصلی برنامه پژوهش عمیق اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، شرکت دانش‌بنیان، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و پژوهشگر سه رکن اصلی این طرح را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت دانش بنیان باید شخصی را به عنوان نماینده معرفی کند که مدیر پروژه شود و از ابتدا تا انتهای انجام طرح با بنیاد علم ایران در ارتباط باشد. پژوهشگر اصلی نیز یک عضو هیئت علمی است و بناست تا مدیریت مباحث علمی را برعهده بگیرد. صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز به عنوان ناظر در این پروژه عمل می‌کند و لذا ناظری از طرف صندوق برای طرح تعیین می‌شود که مباحث مربوط به گزارش‌های پژوهشی و موضوعات مالی را بررسی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا