فناوری اطلاعات

پلتفرم ها؛ زمینه ساز رشد فناوری و ایجاد مشاغل جدید

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با تاکید بر اقتصاد پلتفرمی و کسب و کارهای تعاملی، پلتفرم ها را زمینه ساز رشد فناوری و ایجاد مشاغل جدید دانست.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان  فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات که در سالن وزارت کشور برگزار شد با اشاره به تغییر ماهیت اقتصاد گفت: اقتصاد پلتفرمی موضوع جدیدی در این حوزه است و تعاریف و مفاهیم اقتصاد ازجمله عرضه و تقاضا، اشتغال، کارفرما و غیره را دستخوش تغییر کرده است و چالش ها و مفاهیمی همچون بازار سازی و جور سازی را وارد این حوزه کرده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به دوران اولیه اقتصاد که به‌صورت تهاتری انجام می‌شد گفت: اقتصاد پلتفرمی بازار را به سمت بازارهای جور سازی هدایت می‌کند و عرضه و تقاضا می‌تواند کاملاً متغیر باشد و آزادی عمل را به تک‌تک بازگیران اقتصاد پلتفرمی ارائه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: پلتفرم‌های فعلی نشانه‌هایی از تغییر اقتصاد بزرگ‌تر است نه بازیگری درون اقتصاد فعلی که از این مفهوم به معنی اقتصاد پلتفرمی در دنیا یاد می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که تغییرات تکنولوژی منجر به تغییراتی در لایه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می‌شود و با آمدن شبکه‌های اجتماعی بسیاری از مفاهیم تغییر می‌کند و تمام چابکی ما این است که بتوانیم پاسخگوی تغییرات باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا