موبایل

پرفروشهای موبایل در بازار جهانی 2020

براساس آخرین تحقیقات استراتژی آنالیتیکس، فروش گوشی های هوشمند جهانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۷۵ میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است. این بدترین عملکرد سه ماهه در تاریخ صنعت گوشی های هوشمند است. از نظر سهم بازار جهانی تلفن های هوشمند، سامسونگ موقعیت شماره یک خود را با ۲۱ درصد حفظ کرد، هواوی با ۱۸ درصد در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که اپل با ۱۴ درصد در رتبه سوم قرار دارد. به این صورت شاهد کاهش فروش موبایل در بازار جهانی چارک اول سال ۲۰۲۰ هستیم.

کاهش فروش موبایل

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میزان فروش گوشی های هوشمند حدود 330.4 میلیون بود. اکنون، ما حدود ۲۷۵ میلیون دستگاه داریم که بدترین عملکرد تاکنون است. این دقیقا جای تعجب ندارد زیرا همه گیری کرونا ویروس باعث تعطیل شدن چین و سایر بازارهای مهم جهان شده است.

اگرچه سامسونگ جایگاه برتر خود را حفظ کرد، اما بیشترین آمار در بین ۵ شرکت برتر است. میزان فروش ۵۸۱ میلیون چارک اول ۲۰۲۰ آن با ۱۹ درصد کاهش در ۷۱.۸ میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ است. برای غول کره جنوبی این کمترین میزان در ۸ سال گذشته است.

غول تولیدی چین، هواوی با وجود مشکلات و اثر کووید-19 در رتبه دوم قرار دارد. در چارک اول ۲۰۲۰ تعداد 48.5 میلیون تلفن هوشمند را فروخته که نسبت به چارک اول سال ۲۰۱۹ کاهش ۱۸ درصدی را نشان می داد. چین هنوز منطقه اصلی هواوی است و بیشتر فروش آن در این منطقه است.

برای اپل، با 43.1 میلیون فروش در چارک اول سال ۲۰۲۰ به راحتی در جایگاه سوم قرار دارد. این کاهش 9٪ از عملکرد چارک اول سال ۲۰۱۹ آن است. با این حال ، سهم بازار آن از 13 درصد در سال گذشته به 14 درصد رسید. مدتی است که اپل از استراتژی بازاریابی “کاهش قیمت” استفاده می کند. به نظر می رسد که این راهبرد برای این شرکت کار می کند و تأثیر بیشتری در بازارهای نوظهور مانند هند خواهد داشت. تحلیلگران انتظار دارند میزان فروش آن در ماه های آینده افزایش یابد.

شیائومی با 27.5 میلیون فروش در Q1 2020 در جایگاه چهارم قرار دارد، با تشکر فراوان از بازار قدرتمند هند در بازار هند که دومین کشور بزرگ جهان است.

اوپو با 8٪ سهم بازار جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه اول سال، رتبه پنجم خود را حفظ می کند. این شرکت برای گسترش در اروپای غربی و سایر مناطق به مدلهای رده بالای رنو خود متکی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا