سردبیرفناوری اطلاعات

همسترکامبت رویای یک شبه پول دار شدن – محبوبه بیدکی

“همسترکامبت” یک ستاره نوظهور در دنیای رمز ارز دیجیتالی تلگرامی است که بازیکنان می‌توانند با بازی کردن سکه‌های مجازی به دست آورند و هرچه فعالیت بیشتری  در این پلتفرم داشته باشند، سکه‌های بیشتری می توانند جمع آوری کنند، در واقع همستر یک پلتفرم بر اساس فناوری بلاک چین است که در دنیای بازی های دیجیتال بخصوص بازی هایی مبتنی بر”NFT” یا همان توکن های غیر قابل تعویض است که در آن بازیکنان می توانند همسترهای دیجیتال خود را پرورش داده و با استفاده از آنها در مسابقات و مبارزات شرکت کنند.

در واقع همستر یک رباط است که وقتی وارد بازی می شویم کار خاصی نمی توان با آن انجام داد و فقط با ضربه زدن بر روی لوگویی که یک موش است مقداری سکه دیجیتال به دست‌ می آوریم و با هر بار ضربه زدن مقدار سکه ها بیشتر می شود. پلتفرم “همستر کامبت” این روزها در بسیاری از کشورها بخصوص ایران سر و صدای بسیاری کرده،اما متاسفانه بیشترین آمار فعالیت این پلتفرم در کشورهای جهان سوم در حال گسترش است و می بینیم که دقیقا بعد از لیست شدن نات کوین و صدها بازی و ربات به شکل نات کوین از جمله همستر به شکلهای جدیدی پا در عرصه بازی ها گذاشتند و افرادی که از قبل هیچ گونه اعتمادی نداشتند نیز وارد این بازیها شدند،اما این اعتماد سازی برای مردم از قبل با نات کوین انجام شده بود. با نگاهی به گذشته که خیلی دور هم نیست،می بینیم که سال ها پیش هم پروژه هایی با نام فعالیت های هرمی از جمله گلد کوئست به ویژه در ایران اجرا شد که شاید میلیون ها نفر هم درگیر این پروژه ها شدند،اما سود اصلی برای چه کسانی بود؟ افرادی که راس این هرم بودند،البته بعد ها این فعالیت تغییر کاربری داد و با تغییراتی خود را با نام بازاریابی شبکه ای یا نت وورک مارکتینگ به مردم معرفی کرد  که بسیاری از این شرکت ها را همه ما میشناسیم. بدیهی است که با رویا فروشی بسیاری از مردم دوباره به این پروژه ها روی آورده و در این چرخه تکرار گرفتار شده اند،اما باز هم سود اصلی را افرادی در راس این کمپانی ها بردند و در اصل برای نود درصد تمام مردم که ساعت ها وقت خود را در این بازی ها سپری کردند،سودی نداشته و یا بسیار ناچیز بوده است. اما در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق مردم به خصوص کشورهای در حال توسعه یا به عبارتی جهان سوم که همواره به دنبال یک شبه ثروتمند شدن و پول باد آورده هستند و این نقطه ضعف همیشه بزرگترین سلاح دنیای مدرن اقتصاد بوده که با رویا فروشی و وعده های پوچ تعداد بسیار زیادی از مردم را به سمت خود جذب کنند،سرگرم این بازی شده و ساعت ها وقت خود را بیهوده سپری می کنند. در حال حاضر این بازی همچون پروژه های قبلی با شکل و شمایلی مدرن تر وارد زندگی مردم شده اما این بار هم مانند تمام پروژه های قبل سود این بازی فقط برای نفرات راس کمپانی هاست.قطعا “منفعت همستر کامبت”در جهت کمپانی اجرا کننده همستر است که با تبلیغات و سیاستهای پشت پرده نه تنها توانست طی یک روز میلیونها نفر از مردم را جذب یوتیوب این کمپانی کند،بلکه رکورد دنبال کننده های تلگرام را زد و همین مسأله باعث شد که شرکتهای بزرگی پشت او بایستند که نه برای کار جدید یا مسیر درست و فقط به دلیل سیاست و میزان توجهی که مردم به این بازی داشتند.

به هر حال همستر چه لیست بشود یا خیر، هزینه ایی مادی برای هیچکس در بر نخواهد داشت و در اصل بزرگترین هزینه این رویداد ها چیزی به جز از دست رفتن زمان نیست،زمان و شاید برای بسیاری از افراد امید از دست رفته  که سود اصلی آن  مانند همیشه برای راس کمپانیها و افراد شروع کننده خواهد بود. یک فرد ممکن است روزی حداقل یک ساعت برای این بازی زمان در نطر بگیرد که اگر این تلاشها و اتلاف وقت را برای آموزش دیدن در کاری که به آن علاقمند است، در نظر بگیرد و سطح مطالعه خود را  ارتقاء دهد، با کمی خلاقیت نتیجه ای مطلوبی در بر دارد. هیچ فردی یک شبه پولدار نشده و نخواهد شد به جز کشف گنج که آن هم نیازمند تلاش بسیار است و شاید گنج واقعی  همان زمانی است که با ترفند کمپانی ها و دست های پشت پرده از مردم عادی می گیرند تا فرصتی برای پیشرفت و آگاهی نداشته باشند.

Mojgan.bidaki88@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا