فناوری اطلاعات

هدف رویداد روز فناوری اطلاعات ایجاد رویکرد یکپارچه در علم و فناوری برای آینده پایدار است

محسن تاجیک مدیر روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز با اشاره به اینکه فناوری نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند، تاریخ ۲۲ تیر ماه مصادف با زادروز محمد خوارزمی دانشمند برجسته ایرانی، روز ملی فناوری اطلاعات نامگذاری شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از نصر البرز؛ تاجیک اظهار داشت که هدف از نام‌گذاری یک روز برای صنعتی خاص، توجه ویژه به اثرات، مسائل و چالش‌های پیش روی آن صنعت است، اما به نظر برای فناوری اطلاعات، این روز بیشتر یادآور این مطلب است که بشر دیگر بدون این فناوری امکان زندگی ندارد.

باید امروزه این مهم را پذیرفت که، فناوری اهرم به‌شدت تأثیرگذار بر صنعت یک کشور و اقتصاد آن است و باید اذعان داشت، طراح این اهرم، ذهن‌های آگاهی است که ورای مرزهای محدودیت خودشان را با بالاترین استانداردهای علمی در جهان مطابقت می‌دهند.

فناوری اطلاعات در ۴ بُعد افزایش سرعت، سهولت، شفافیت و کاهش هزینه می‌تواند اثر بخش باشد. حکمرانی در هر کشوری نیازمند ابزارهای هوشمند و کاراست؛ هر دوره‌ای از تاریخ، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان از ابزارهای موجودِ آن زمان برای موفقیت در زمینه‌های گوناگون کشورداری و ایجاد جامعه‌ای پویا بهره جسته‌اند.

فناوری اطلاعات را می‌توان یکی از مهم‌ترین ابزار عصر حاضر در خصوص حکمرانی و دستیابی به جامعه‌ای پویا قلمداد کرد؛ قاعدتا با این فرضیه اثبات شده، لزوم توجه مسئولان کشور به این حوزه با گذر زمان بیشتر و بیشتر خواهد شد تا بدانجا که، غفلت از این موضوع، باتوجه‌به اهمیت روزافزون آن تبعات غیر قابل جبرانی به بار خواهد آورد.

فناوری اطلاعات (IT) همان ابزار موثری است که کسب‌وکارها برای دستیابی به تمامی جوانب آن تلاش های بسیاری کرده اند چرا که اهمیت حوزه انفورماتیک در همه ابعاد مشهود است آنهم به صورت تخصصی شامل مسائلی در مورد نرم افزار و سخت افزار، برنامه نویسی، روباتیک، برنامه‌های کاربردی و غیره می‌باشد. به نوعی می توان گفت، بطور میانگین تمام بخش های زندگی ما تحت تاثیر این علم نوین قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی نصر البرز با ذکر این که، همزمان با روز ملی فناوری اطلاعات، رویداد راهبردی برای شرکت های دانش بنیان ، مدیران و مسئولین حوزه ICT و استارت آپ ها حوزه IT برگزار خواهد شد تا در سالی که به نام ( مهار تورم ، رشد تولید ) نامگذاری شده است گامی برای تقویت نقش دانش بنیان ها در حوزه اقتصاد دیجیتال و توسعه فن آوری های نوین برداشته شود.

تاجیک در ادامه یادآور شد که، تاریخ برگزاری این رویداد روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در پردیس سینمایی اکومال کرج با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

 

✅️لینک ثبت نام رایگان در رویداد روز ملی فناوری اطلاعات استان البرز

لطفاً جهت هماهنگی بیشتر و  دریافت کارت ورود حتماً ثبت نام نمایید.            https://evnd.co/CaiMS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا