کامپیوترویدئو

نمایشگر گیمینگ و منعطف Xeneon Flex از سوی Corsair معرفی شد

شرکت Corsair به تازگی نمایشگر گیمینگ جدیدی با عنوان Xeneon Flex 45WQHD240 را معرفی کرده است که دارای پنل OLED منعطفی است که می‌تواند بسته به نیاز کاربران شکلی منحنی یا تخت به خود بگیرد. این محصول انقلابی می‌تواند برای کاربرانی که میان انتخاب نمایشگرهای تخت و منحنی تردید دارند گزینه‌ای ایده‌آل و عالی باشد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ انتخاب میان نمایشگرهای منحنی و تخت هنوز هم برای بسیاری از کاربران که با سیستم خانگی خود فعالیت‌های گوناگون و متنوعی را انجام می‌دهند کار دشواری است. به نظر می‌رسد که شرکت Corsair تصمیم گرفته است با تولید یک نمایشگر منعطف بالاخره به این چالش مهم پاسخ دهد. نمایشگر Xeneon Flex 45WQHD240 که به تازگی توسط این شرکت معرفی شده از یک پنل منعطف بهره می‌برد و بنا به نیاز و سلیقه کاربران می‌توان آن را به شکل تخت یا منحنی درآورد.

برای اینکه بتوانید پنل منعطف این نمایشگر را از حالت تخت به منحنی درآورید تنها کافی است با دو دست لبه‌های کناری آن را گرفته و کمی به سمت خود فشار دهید. این نمایشگر حتی قابلیت آن را دارد که در دو سمت راست و چپ خود انحنای نابرابری بگیرد. به عبارت دیگر هر سمت این نمایشگر می‌تواند به صورت مستقل شکلی منحنی به خود بگیرد. البته باید دید از این قابلیت با چه اهدافی می‌توان استفاده کرد.

نمایشگر گیمینگ و منعطف Xeneon Flex

شرکت سازنده اعلام کرده که در تولید نمایشگر منعطف Xeneon Flex از پنل‌های W-OLED از شرکت ال‌جی بهره گرفته که دارای قابلیت انعطاف هستند. Corsair و ال‌جی در تولید این نمایشگر با یکدیگر همکاری نزدیک و مشترکی داشته‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Corsair، این نمایشگر منعطف دارای یک پنل 45 اینچی فوق عریض با نسبت تصویر 21:9 است. پنل این نمایشگر می‌تواند در بهترین حالت دارای نرخ بروزرسانی 240 هرتزی و حداکثر میزان روشنایی 1000 nits باشد. کاربران می‌توانند نمایشگر Xeneon Flex را در بیشترین حالت تا انحنای 800R خم کنند. پشتیبانی از فناوری‌های Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium، وضوح 3440 در 1440 پیکسلی و همچنین طیف کاملی از درگاه‌های ارتباطی همچون HDMI، DisplayPort، USB-C و USB-A، دیگر قابلیت‌های مهم این نمایشگر را تشکیل می‌دهند.

به نظر می‌رسد نمایشگر Xeneon Flex بتواند به شرط تولید انبوه و استحکام مناسب پنل منعطف خیلی زود به محصولی پرطرفدار تبدیل شود؛ چرا که در حال حاضر بخشی از کاربران ترجیح می‌دهند از نمایشگرهای تخت به منظور تولید محتویات گرافیکی استفاده کنند و بخشی دیگر نیز نمایشگرهای منحنی شکل را به منظور اجرای بازی‌ها به کار می‌گیرند. نمایشگر Xeneon Flex می‌تواند در قالب یک محصول تمامی نیازهای کاربران خود را برطرف کند.

نمایشگرهای تخت در حال حاضر به دلیل تولید تصاویر طبیعی‌تر و همچنین بازتاب کمتر نور از سطح خود مورد توجه طراحان گرافیکی هستند. در سمت دیگر گیمرها دوست دارند بازی‌ها را بر روی نمایشگرهای خمیده و منحنی شکل به اجرا درآورند.

نمایشگر گیمینگ و منعطف Xeneon Flex

 

نمایشگر Xeneon Flex نخستین محصول مجهز به نمایشگر منعطف در دنیا محسوب نمی‌شود. ال‌جی در نمایشگاه CES سال گذشته نسخه اولیه از مانیتوری را به نمایش گذاشت که می‌توانست با استفاده از یک موتور داخلی درجه‌های مختلفی از انحنا و شکل را به خود بگیرد. شرکت چینی Skyworth نیز سال گذشته تلویزیون جدیدی را معرفی کرد که از یک پنل منعطف بهره می‌برد.

انتظار می‌رود نمایشگر Xeneon Flex در ماه‌های آینده پس از رسیدن به تولید انبوه در بازارهای جهانی در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار بگیرد. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت این نمایشگر منتشر نشده است. تنها می‌دانیم که مشخصات نهایی و کامل این نمایشگر در آینده نزدیک در دسترس قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا