تکنولوژی

نمایشگر گسترش‌پذیر جدید سامسونگ محتوای ۲ بعدی را به ۳ بعدی تبدیل می کند

در طول چند سال گذشته فناوری نمایشگرها تغییرات زیادی داشته و پیشرفت‌های بسیاری را به خود دیده است؛ از پنل‌های OLED بهبود یافته تا نمایشگرهایی با نرخ رفرش بالا. اما آنچه مشخص است، در بین تمامی این تغییرات، نمایشگرهای منعطف و رول‌شونده جذابیت بیشتری نسبت به بقیه داشته‌اند. حال سامسونگ پا را فراتر گذاشته و به سراغ نمایشگرهای گسترش‌پذیر رفته‌ است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ با توجه به گزارشی که رسانه‌ی کره‌ای ET News منتشر کرده است، سامسونگ دیسپلی از نمونه‌ی آزمایشی ۱۳ اینچی یک نمایشگر جدید رونمایی کرده است که قابلیت گسترش‌پذیری دارد. همان‌گونه که از نامش پیداست، این صفحه قابلیت بسط یافتن و ایجاد فضای ۳ بعدی برای نمایش محتوا را خواهد داشت.

در نمونه‌ای که سامسونگ به نمایش گذاشته است، تصویری از مواد مذاب دیده می‌شود که نمایشگر با توجه به حرکت این مواد به سمت بالا یا پایین کشیده می‌شود تا این محتوای ۲ بعدی را به‌صورت ۳ بعدی به نمایش بگذارد.

البته این نمونه اولین تلاش سامسونگ در زمینه‌ی تولید نمایشگرهای گسترش‌پذیر نیست. کره‌ای‌ها اولین بار در سال ۲۰۱۷ نمونه‌ی آزمایشی این فناوری را به نمایش گذاشتند که یک نمایشگر ۹/۱ اینچی بود و از دو طرف خم می‌شد. اما آنچه اخیرا معرفی شده، علاوه بر رزولوشن بالاتر، ظاهرا حرکات طبیعی‌تری هم دارد.

مزیت نمایشگرهای گسترش‌پذیر چه خواهد بود؟

سوالی که حتما برای شما هم پیش آمده، این است که این نمایشگرها چه کاربردی خواهند داشت و در آینده در کدام بخش‌ها شاهد حضور چنین صفحاتی خواهیم بود؟

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که می‌توان از این نمایشگرها در تولید ابزارهای پوشیدنی (ساعت‌ها و مچ‌بندها)، دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء، اتومبیل‌ها و صنایع مرتبط با هوش مصنوعی کمک گرفت.

از نظر تئوری، این فناوری می‌تواند کمک بزرگی برای افراد نابینا هم باشد که به‌لطف آن می‌توانند تجربه لذت‌بخش‌تری از کار با گوشی‌های هوشمند داشته باشند.

فناوری‌های ۳ بعدی مبتنی بر نرم افزار خیلی زود از رونق افتادند و امروزه طرفدار چندانی ندارند، اما یک پنل OLED که بتواند محتوا را به‌صورت واقعی در حالت ۳ بعدی به نمایش بگذارد، قطعا آینده‌ی درخشانی دارد.

اما پیش از آنکه بیش از حد هیجان‌زده شویم، باید بدانیم نمایشگر گسترش‌پذیر سامسونگ هنوز در دست توسعه است و حتی اگر این شرکت با سرعت بیشتری توسعه‌ی آن را دنبال کند؛ قطعا نمی‌توانیم به حضور آن در دستگاه‌های این کمپانی کره‌ای در آینده‌ای نزدیک امیدوار باشیم.

علاوه بر این، هنوز ابهامات بسیاری درباره‌ی مقاومت، میزان حرکت‌پذیری و حداقل و حداکثر ابعاد قابل پشتیبانی توسط این تکنولوژی وجود دارد که باید پاسخ داده شود. سامسونگ با استفاده‌ی گسترده از نمایشگرهای منعطف و رول‌شونده نشان داده این نوع صفحات در آینده‌ی محصولاتش جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت. بنابراین، حداقل در حال حاضر این نوع نمایشگرها در اولویت خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا