فناوری اطلاعاتگیم

نمایشگاه E3 2022 آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود

در حالی که انتظار می‌رفت پس از گذشت 2 سال نمایشگاه E3 امسال به صورت حضوری برگزار شود ساعاتی پیش Entertainment Software Association که وظیفه پشتیبانی و برگزاری این نمایشگاه را برعهده دارد به صورت رسمی اعلام کرد که این نمایشگاه بزرگ در حوزه گیم، امسال نیز به صورت تماماً آنلاین و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ نمایشگاه E3 که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای گیمینگ هرساله برگزار می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها جدیدترین محصولات خود در این حوزه را در آن به همگان معرفی می‌کنند برای آخرین بار در سال 2019 به صورت حضوری برگزار شد. از آن پس به دلیل گسترش بیماری کرونا و ویروس کووید 19 مسئولان برگزاری تصمیم گرفتند آن را به صورت تماماً آنلاین و غیرحضوری در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند.

انتظار می‌رفت با توجه به گسترس واکسن‌ها و داروهای گوناگون، نمایشگاه E3 امسال به صورت حضوری و با شرکت بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای گیم برگزار شود. اما ساعاتی پیش موسسه ESA که برگزاری این نمایشگاه را برعهده دارد به صورت رسمی اعلام کرد که این نمایشگاه هم قرار است به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار شود. در بیانیه منتشر شده از سوی این سازمان آمده که به دلیل خطرات ناشی از ویروس کووید 19 این تصمیم گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است: «به دلیل ریسک‌های موجود برای ویروس COVID-19 و تاثیر احتمالی آن بر روی امنیت و سلامت شرکت کنندگان و برگزار کنندگان، نمایشگاه E3 در سال 2022 به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. ما همچنان در مورد نمایشگاه E3 به شدت شگفت زده هستیم و قصد داریم در آینده نزدیک جزییات بیشتری را از آن منتشر کنیم».

به این ترتیب این برای سومین سال پیاپی است که قرار است این رویداد بزرگ حوزه گیمینگ به صورت تماماً آنلاین و غیرحضوری برگزار شود. موسسه ESA در ماه آوریل سال گذشته و در حاشیه نشست خبری که در آن برای نخستین بار مشخص شد نمایشگاه E3 2021 قرار است به صورت غیرحضوری برگزار شود اعلام کرده بود که به دنبال آن است که نمایشگاه E3 2022 را به صورت حضوری برگزار کند.

به نظر می‌رسد گسترش سویه امیکرون و افزایش تعداد بیماران مبتلا به آن سبب شده است که موسسه ESA تصمیم بگیرد نمایشگاه E3 امسال را بازهم به صورت آنلاین برگزار کند. هرساله هزاران خبرنگار، علاقه‌مند به دنیای گیمینگ و همچنین توسعه دهندگان بازی‌ها در نمایشگاه E3 گرد هم جمع می‌شوند. گستردگی این نمایشگاه و تعداد افراد حاضر در آن سبب شده است که در سال‌های اخیر تصمیم گیری در مورد برگزاری آن به شکل حضوری با وسواس خاصی صورت بگیرد.

رویداد E3 2022 در حالی قرار است به صورت غیرحضوری برگزار شود که سال گذشته نیز این رویداد با حاشیه‌های فراوانی به پایان رسید. سال گذشته برگزاری این نمایشگاه انتقادات فراوانی را متوجه شرکت‌های حاضر در آن کرد و بسیاری از خبرنگاران و علاقه‌مندان به دنیای بازی بابت حضور ضعیف آن‌ها شاکی بودند. بسیاری از شرکت‌ها با برگزاری نامنظم و نامناسب رویدادهای خود این رویداد بزرگ را زیر سوال بردند و حتی شرکت‌های بزرگی همچون سونی و EA اعلام کردند که در آن شرکت نمی‌کنند و بازی‌های خود را در یک رویداد مستقل به کاربران معرفی خواهند کرد.

این اتفاقات سبب شده است که برگزاری نمایشگاه E3 در سال‌های آینده در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد و ممکن است در آینده نزدیک شاهد توقف برگزاری آن باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا